Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 24 oktober 2009

"Loslaten en...principes.

Twee monniken liepen langs de oever van een rivier.
Bij een ingestorte brug kwamen zij een vrouw tegen die hen om hulp vroeg. Zij wilde oversteken maar durfde niet alleen door het water. De oudste van de twee mannen nam haar op zijn rug en bracht haar naar de overkant. Zij bedankte hem en hij waadde terug naar zijn metgezel. Zwijgend vervolgden zij hun weg.
In de avond bij het eten wist de jongste zich niet meer te bedwingen.
"Waarom heb je die vrouw aangeraakt", sprak hij verwijtend, "je hebt de belofte van kuisheid afgelegd?"
"Mijn beste", was het antwoord, "ik heb haar uren geleden aan de oever van de rivier afgezet, maar jij draagt haar nog steeds met je mee".
(oud zen verhaal)

1 opmerking: