Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 30 november 2009

Een paar begrippen.

Integriteit, eerlijkheid, oprechtheid.
En deze in betrekking tot openheid.
Ik twijfel even over de schrijfvorm en val daardoor meteen met de deur in huis!
De ik vorm zou betekenen dat ik totaal in alle openheid en eerlijkheid mijn eigen bewustwording daar in beschrijf en dat brengt me dan naar het begrip; kwetsbaarheid.
Want in hoeverre heeft een mens zicht op zijn eigen kwetsbaarheid?
Ik begin er achter te komen dat het bij mezelf soms erg onduidelijk is
Integriteit, eerlijkheid en oprechtheid staan bij mij hoog in het vaandel, mogelijk hoger dan een mens van zichzelf mag verwachten.
Gun ik mijzelf de stilte, de tijd en de ruimte om eerst mijn eigen innerlijke proces te ondergaan?
Stel ik mij niet onnodig kwetsbaar op door mijn drang naar bovenstaande begrippen?
Is het zinnig om met open wonden in de buurt van zoutpotten te gaan verkeren?
Allemaal vragen aan hetzelf die blijkbaar het beste aan hetzelf gesteld kunnen worden in de beslotenheid van het eigen innerlijk.
Laat ik het zo zeggen; ik ben lerende om ze eerst in de handen van "God" te leggen in een vertrouwen dat slechts tussen Hem en mij mogelijk is en waar geen ander aards wezen aan kan voldoen.

Dat ik ooit het begrip "God" op deze manier zou ervaren?
Als ik dan toch nog even eerlijk en open mag zijn....het verbijstert mij!
Tegelijkertijd ervaar ik ook dat je "God" kunt zien als een totaal integer, eerlijk en oprecht omgaan met hetzelf.
Daar ga ik mij dan ook maar eens volledig op richten, uiteindelijk wordt het steeds later op mijn "avond".

1 opmerking:

  1. Integriteit, eerlijkheid, oprechtheid, samen met openheid, is een manier van "zijn".
    Zo ben ik met dierbare mensen, dat mag en is goed, maar ook in mijn werk, dat vind ik zelf niet zo goed. Dat is kwetsbaar naar anderen toe waar dat niet hoeft te gebeuren.
    Toch gaat het niet anders, of soms ja, dan is er "niets".
    Dan vervoer ik een "ding", maar als het mensen zijn en ik mens, met heel mijn "zijn".
    Vooral door die openheid, waardoor ik vanzelf
    eerlijk, oprecht ben (kan niet anders), vertel ik vaak teveel. Dat is ook weer niet erg, ik krijg er veel voor terug, MAAR het maakt Leven vaak ook zo heftig en zwaarder dan zou hoeven.
    Soms zou ik gewoon eens wat oppervlakkig willen zijn, alleen weet ik niet Hoe?
    Gewoon wat loze woorden zonder inhoud.....
    (in mijn werk dan)

    BeantwoordenVerwijderen