Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 21 november 2009

Wakker....(nacht 1:32 uur)

(een tijdelijke waarheid, gefotografeerd)
Het begon luchtig, in bed liggen en gaan nadenken over Waarheid.
Niet aan te bevelen voor een vlotte nachtrust!
Maar één ding levert het me wel op; begrip waarom ik behoefte heb om stukjes kort te houden...Dus bij deze mijn zoveelste poging.
Waarheid is het witte doek van de schilder, het lege vel van de schrijver, het zwijgen van de zanger.De Waarheid onder ogen willen zien is bijna als zonder in de spiegel te kijken je eigen ogen willen zien.Dan te bedenken dat de mens de illusie heeft het ontstaan van het Zijn ooit te zullen vinden.Wat kan er nog erger dan dat met zichzelf in tegenspraak zijn?
Nog een gekkere stelling; zal de mens er nog zijn als hij ontdekt heeft dat Zijn alles is wat er is?
(Wat denken jullie, zal ik de slaap nog vatten na deze overdenking? Ik kan natuurlijk ook gewoon Zijn....toch?)

2 opmerkingen:

  1. ingredienten voor een vissoepje?

    pittige overdenkingen in het holst van de nacht...of je valt als een blok in slaap of je doet geen oog meer dicht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een geslaagd "vispotje" geworden en uiteindelijk zeer voldaan in slaap gevallen (*_*)

    BeantwoordenVerwijderen