Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 26 januari 2010

De prijsvraag no2.

Ook dit keer ben ik erg benieuwd naar dappere reakties!
Ik zou zeggen, laat je fantasie de vrije loop, verzin een titel en maak van je hart geen (kussen) moordkuil!
(@@@)



19 opmerkingen:

  1. Ik vindt het spijtig dat ik me niet kan laten gaan met mijn reactie, want wat zie ik toch weer allemaal ;-)haha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laat je alstjeblieft hélemaal gaan!!! Hihihi
    Hoe gekker, hoe beter....(@)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi werk,
    waar ik veel woorden kon bij bedenken,
    maar allemaal in het zelfde thema thuishorend.
    Eéntje 'verbond' ze allemaal, daar hou ik het dan ook bij: De band.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik zie 4 mensen (2 met masker) die met elkaar verbonden zijn en elkaars hand vast houden.
    (en wat ik eerst dacht schrijf ik lekker niet :-p )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor straf reken ik je toch tot de ingezonden antwoorden Lut! HAHAHA

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dit werk in de zijlijn fascineerde me vorige week,de titel was er meteen. het was de helft van, zie ik nu.het spiegelt zich.
    de kou, het witte buiten reflecteerden aan het beeld wat zich hierbij opriep.
    een ijspaleis waar de sneeuwkoningin regeert.
    als kay een splinter van de kapot gevallen spiegel(hihi je log van gister sloot zo perfect aan bij mijn verhaal) in zijn hart krijgt, bevriest alle gevoel, alle warmte in zijn hart,in zijn voelen,in zijn ziel.
    een hart wat alleen ontdooit door de puurheid van een ander kinderhart.

    je ziet, ik hou van sprookjes, dat is ook het kind in mij.
    om een lang verhaal verhaal kort te maken, mijn titel is sneeuwkoningin:))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. lastig deze...
    er is veel te zien, een soort grauwsluier, een opening, mensfiguren die op elkaar lijken
    ik kies voor: Twee-Eenheid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik hou het dit keer op spiegelbeeld uit het sprookje wie is de mooiste in het land ik denk wel dat iedreen deze film heeft gezien en als de konigin dan vraagt wie is de mooiste kreeg je in de spiegel ook deze afbeelding te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. oei, dan ben ik niet bijster interessant: mijn titel wordt: LotGenoten

    mooi werk, jongeman!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. samensmelting

    na wat wikken en wegen, hou ik het daarbij, want er mag maar één titel hé

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bij gebrek aan de nodige diepte kan ik niets anders 'verzinnen' dan 'Zonder titel'
    (van Anoniem meester, haha!)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik houd het kort vanwege het al lange aangename verpozen hier Walter: "De samenzwering".

    En Jezus: Oost-europees, twee met elkaar verbonden eikenhouten panelen, waarschijnlijk daterend uit plm 1850.
    Dat 'blauwe werkje' is miet minder dan een van de schitterende pasteltekeningen die Juke Hudig heeft gemaakt bij Dante's Divina Commedia.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Opeens vanmorgen dacht ik terug aan dit schilderij, 't heeft ook iets gezegends meende ik - en zou 't misschien noemen: "Naar Toorop, l'inspiration sacré".

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat ik zie zijn 4 pers. die lijden.
    1 oog dat kan leiden.
    eileiders.
    de titel kan zijn; eenlijder!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zooo, das een diepe Nanny!
    Erg origineel ook, dank.
    en groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mag het ook een engelse titel zijn deze keer Walter?

    "The prisoner of itself"
    ...want enige levende element in dit schilderij -het oog- zit gevangen en verstrikt tussen overheersing en blinde macht.
    Maak nóg een schilderij Walter en bevrijdt dat oog uit de sluiers van onderdrukking.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zie boven:
    bevrijd,
    ja natuurlijk haal die t maar weg. ik geloof dat ik terug naar school moet hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hihihi,Marieke..ik schilder me helemaal suf en jouw interpretatie van het schilderij..begrijp je?
    Beschaafde knuff...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lieve Walter, er was een tijd, dat ik het had kunnen maken, dat schilderij. Maar dan schilderde ik een dwarsdoorsnede van de grond, met mijzelf daarin opgesloten. Het komt op hetzelfde neer, ik herkén het denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen