Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 4 februari 2010

De kunst van het zwijgen.

Dan heb ik het niet eens over het spirituele zwijgen van de Verlichte, gewoon het zwijgen vanuit een weten waar je voor staat en wie je bent en dat het goed is.
Nu kan ik wel stellen, dat ik zonder dat het voor anderen nog merkbaar is, steeds stiller word.
Steeds vaker denk ik; Oké, dat is jouw mening, jouw waarheid, als die voor jou werkt blijf ik er van af.
Maar de mijne is het niet!
Kijk, en juist bij het laatste zit er nog een addertje onder mijn gras.
Zeker vanuit alles gezien waar ik mezelf door heb moeten worstelen heb ik nog vaak de neiging om te willen "helpen".
De ervaring begint mij te leren...niet kletsen over hoe en wat, gewoon er zijn voor die ander!
Klinkt weer fantastisch simpel, maar soms o zo moeilijk.

6 opmerkingen:

  1. Er gewoon zijn voor die ander is natuurlijk fantastisch Walter, maar zonder dialoog??? Als iemand in de problemen zit en zodoende bepaalde inzichten niet duidelijk krijgt is het toch altijd heel zinnig om daar over te filosoferen, vooral juist, lijkt mij. Je dwingt de ander toch tot niets maar geeft stof tot nadenken. En dat lijkt me toch wel heel belangrijk.

    Lieve groet...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou ja, er zijn voor de ander kán een goed gesprek inhouden....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Soms is het méér dan voldoende om te luisteren... het is moeilijk filosoferen over iemands gevoelens...
    Jij kunt dingen aanvoelen die de ander helemaal niet begrijpt, en gewoon er uiting aan geven is al therapie op zich. Alles is oké, zolang er geen oordeel wordt geveld...

    Inderdaad een kunst op zich, luisteren!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. een beetje kletsen kan ook betekenen dat je er bent voor iemand maar in de eerste plaats komt zeker het luisteren, en dan er verder samen over filosoferen van hoe en waarom

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I like how you paint the eyes! Very bright and radiant

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat moest ik toch ver terugkijken om te vinden wat ik zocht en mij aansprak, terwijl ik ook niet wist er wel of niet op te hebben bereageerd (maar vermoedelijk heb ik gezwegen, dat dacht ik wel) ... tot ik terugkom bij verleden donderdag toen ik 61 werd en geraakt werd door "De kunst van het zwijgen". Een heel bijZondere prent, maar dit is geen winkel, er is niets geprijsd ... dus kan ik je alleen maar prijzen, terwijl ik me in mijn zandlopersuurtje nog afvroeg, 'hoe krijg ik die Walter Kas in huis, juist dát doet?'

    BeantwoordenVerwijderen