Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 4 februari 2010

Godsdienst, waan en zin...

Bijbel en Koran, ik heb ze allebei in huis.
Er zit een leuk verhaaltje bij die Koran....

Jaren geleden toen ik me persoonlijk begon te storen over die commotie betreffende moslims, heb ik eens een soort voorganger van een moskee bij mij thuis uitgenodigd.
Ik weet graag waar ik het over heb en waarom ik vóór of tégen iets ben.
Het was een buitengewoon vriendelijke en warme man en uiteindelijk kwam het gesprek over het opvoeden van zijn kinderen, hier in Nederland.
Een wijze en betrokken man die over dingen durfde spreken waar velen uit angst omheen gaan.
Mooi was dat we elkaar als mens en vaders oprecht aanvoelden, de volgende dag heeft hij op mijn verzoek een Koran gebracht. Een gedegen exemplaar, gratis.
Tot zover dit verhaaltje.
Natuurlijk kan ik er niet omheen wat er gaande is betreffende problemen die ontstaan, met als verwijzend vingertje naar elkaar; Godsdienst!
Ik wind er geen doekjes om, Islam en Christendom als dogma; ziekmakend en niet bepaald bevrijdend!
Let wel..als dogma!
Als inspiratie waarschijnlijk niets mis mee.

En als het dan even om begrip gaat en er weer heftig wordt afgegeven op moslim jongeren, besef dan eens hoe verwarrend het moet zijn om opgevoed in "twee" werelden, een gedrag te vinden dat "gepast" is!
Kortom, voor alle moslims, christenen en ander loslopend spul...
Verdiep je er in hoe het werkelijk zit en ga er bij die verdieping van uit dat werkelijk iedereen voor vrede en liefde is, indien verschoont van waan-zin.

2 opmerkingen:

  1. Ik doe teveel vergelijkend waren onderzoek, moet ik toch eens afleren boekenwurm te zijn, en in stoffige archieven neuzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dogma's worden je opgelegd,
    zijn zonder 'in vraag stelling' te aanvaarden.
    Echt spiritualiteit is een zaak van jij en 'Alles Dat Is'. Daar hoeft niemand iets in te bepalen.

    BeantwoordenVerwijderen