Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 21 maart 2010

Nog even binnen met koffie.

De temparatuur buiten is aangenaam, maar mijn powerwalk doe ik later.
Mijn besluit om een weekje de dingen te laten voor wat ze zijn, lijkt grond te hebben gevonden.
Hoe anders het leven alleen is dan met een partner realizeer ik me steeds meer!
Nu ik "gescheiden" ben van mijn laatste, die verslaving heette ben ik echt alleen. Eindelijk écht alleen! Niet eens het soort eindelijk als dat van de opluchting, nee meer het soort van "eindelijk duidelijkheid!"
Het voelt heel vreemd om op rijpere leeftijd iets totaal nieuws te ervaren, nieuw maar dan van binnen uit!
Bizar dat het alleen zijn zo vervuld kan voelen, vervuld wil niet persé zeggen; extra gelukkig.
Soms voel ik door dit hele gebeuren even een soort afstand, waardoor ik de glimlachende toeschouwer word van de betrekkelijkheid van het leven. ( zo, die kwam er in één vloeiende typbeweging uit) Gelukkig is het een glimlach die volop in beweging is, want ik ben niet klaar, hopelijk nog lang niet klaar met leven, ontdekken en ervaren!
Grappig, als ik nu denk; "Ik zit bij de pakken neer", heeft dat een positieve lading.
Namelijk, hoe pak ik ze uit en wat zal ik er eens mee doen?
Al die wijsheid, al de "wetenschap" die ik in mijn leven verzameld heb....en dan zit ik hier, nonchalant aan een rommelig buro met m'n nacht T-shirt nog aan, typend aan een vreemdsoortig gebeuren dat weblog heet. Uit mijn speakers klinkt "random" minstens 2 dagen muziek!
Bijbel, Koran, Oosterse wijsheden, ik ga koffie zetten en daarna naar buiten.
Heb werkelijk even geen zin in gedoe, laat mij maar gewoon even leven!

5 opmerkingen:

  1. alleen met jezelf, puur... soms genieten, soms niet.... ach... het heeft óók zijn charmes!!!! Zeker weten!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee: bij de pakken neerzitten. Hoe pak ik ze uit....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Door wat ik hier allemaal lees (ik ben wat terug in de tijd gegaan) is "even geen gedoe"van levensbelang en dan spreek ik uit ervaring.

    Bedankt voor je mooie commentaar.
    liefs
    yvette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het gevoel dat de energie
    van deze beginnende lente
    me 'dwingt' even letterlijk met 'aarde'
    bezig te zijn.
    En ook in het algemeen met de
    materiële kant van het aardse leven.
    Ja,... 'laat mij maar gewoon even leven'...
    Groeten :-)

    BeantwoordenVerwijderen