Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 21 maart 2010

Ouderwets tekenwerk.

Het is werkelijk jaren geleden dat ik rechtstreeks vanuit de natuur werkte.
Destijds werd dat vooral gestimuleerd bij me doordat ik een relatie had en we samen ook af en toe met een groepje tekenden of schilderden.
Een heel ander soort leven dan dat ik nu leid...en zo is het goed! Toen was toen en nu is nu.
Dit was tijdens een prachtige vakantie in de Ardêche.
Tja, Frankrijk staat zeker weer op mijn verlanglijstje! Ooit sprak ik bijzonder goed frans, maar ik merkte toen al, dat als ik dat niet regelmatig bijhoud, het mij weer veel moeite kost.
Tekenen in de natuur...wie weet gebeurt dat ooit weer.

4 opmerkingen:

  1. il aide peut-être si je parle français ici? :-))

    j'ai perdu mon coeur en ardèche.
    si le paradis a existé, il a été à l'ardèche!

    vos dessins sont magnifiques! :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige tekeningen.
    Maar als jij al zo gefascineerd bent door de natuur (zie je bloemencomposities en foto's, je kleuren) zul je eerdaags toch wel tot komen, niet?
    Je zoudt kunnen beginnen met kleine stukjes natuur, in je tuin misschien?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is reeds volop gaande, Lia. Zie ook mijn heemtuinschrijfsel...en hoe buitenbeer toekeek terwijl ik aan mijn zijtuin werkte! Op mijn weblog probeer ik het zwarte,het grijze zowel als het witte te verwoorden.
    Misschien even wennen?
    Dank voor je reactie, dat doet me goed!

    BeantwoordenVerwijderen