Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 18 april 2010

Weer even over het webloggen.


Tot op heden kom ik het nog niet zo tegen, hoe webloggers over hun eigen manier van webloggen denken...Maar ja misschien ben ik wel één van de weinige dwazen die daar überhaupt over nadenken. Het zou mij niet eens zo erg verbazen, hahaha!
Ach, bijna terugkomend op "je bent die je bent", zo ben ik nou eenmaal...een enorme doordenker.
De aard van het beestje dat ik ben.
Zo af en toe voor paal staan?
Nou, dat overleef ik dan ook wel weer hoor!

Kijk, zo zijdelings vang ik heus wel wat op betreffende het weblog-gebeuren.
Dingen als; nou zo persoonlijk zou ik nooit zijn op een weblog, dat hoeft een ander toch niet te weten van je?
Ook bijvoorbeeld over hoeveel je er per keer opzet...
En wat zwaarder weegt, of het wel bekeken en gelezen wordt of dat je gewoon doet waar je zin in hebt en wat je er leuk aan vindt?
Wat betreft gevoeligheid inzake reacties, dat moest wel even wennen bij me, maar dat zit nu wel goed.
Ik kan dat aardig relativeren.
Kortom, ik vraag mij af;
Hoe bewust ga jij met webloggen om?
( maar misschien sta je daar nooit bij stil, dat zou ook nog kunnen...)

6 opmerkingen:

  1. ik doe mijn ding walter,
    en soms krijg ik er genadeloos van langs, van mensen die menen mijn log op z'n plek te moeten zetten,
    maar dikwijls is men aardig:-)

    ik heb een mooie plek om mijn foto's kwijt te kunnen en wat t e wauwelen als ik daar zin in heb:-)
    hihi tegen jou bijvoorbeeld:-)
    whahahaha
    heerlijk over en weer

    ik denk dat het jouw kind is, en dat jij moet weten hoe je dat opvoed,
    lees in wilt vullen:-)

    walter....
    draai je op tijd om als je de zon in gaat??

    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eigenlijk ben ik best tevreden over mijn weblogbaby...Tot op heden weet ik in ieder geval nog steeds mijzelf trouw erin te blijven door te doen wat ik leuk vind en wat er in mij opkomt.
    Net als jij, vermoed ik!
    Draaien? Tegenwoordig vind ik mijn rug een stuk minder belangrijk, hihihi...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja ja Walter. Daar sta ik ook bij stil en de ene keer denk ik dat ik het alleen maar voor mijzelf doe en de andere keer, merk ik dat ik toch ook rekening houdt met waarop gereageerd wordt.
    Ik ga ook niet uit van het idee dat ik ben die ik (denk dat) ik ben of zo ben ik nou eenmaal. Gelukkig is alles veranderlijk, ook ik. Als dat niet een gewone natuurwet zou zijn was jij nooit van je verslaving afgekomen of er misschien wel nooit aangekomen hihihi.
    Dus, dat bloggen is voor mij per keer anders. En ik geloof ook niet dat ik veel moeite heb met me 'blootgeven'. Als ik me geraakt voel door een reactie relativeer ik dat niet, maar kijk ernaar en en denk: Moet je mij nou kijken ;-) en dat scheelt al een slok op een borrel om maar een open deur in te trappen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat bedoel ik eigenlijk ook met dat relativeren hoor, de ene keer relativeer ik mezelf, de andere keer doe ik dat met de ander.(Is dit een duidelijke omschrijving, ik begrijp soms m'n eigen geklets niet, hahaha!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. tuuuuuurlijk denk ik daar ook over na
    bij mij is het in eerste instantie een fotoblog, en ik was ook niet van plan er ook maar iets van tekst bij te plaatsen
    maar ja, iemand zei dat het zo onpersoonlijk was, alhoewel ik vind dat door het soort foto's je toch ook wel kan zien wat iemand boeit
    nu ik zelf al wat mensen voor en achter de blog begin te kennen :-) wil ik dus gerust wat tekst toevoegen
    en deze denker kan het zo moeilijk verwoorden dus blijft het eenvoudig
    k wou dat ik kon schrijven zoals jij, zo alles klaar en duidelijk en boeiend je verhaal vertellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik heb er wel over nagedacht. In eerste instantie was mijn blog een plek om mn foto's te plaatsen. Reacties had ik niet eens op gerekend. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik de reacties dus wel erg leuk vind. Maar ik vond het erg onpersoonlijk, vandaar dat ik een tweede blog heb. Het 1 voor de foto's, de ander voor een ouwehoerpraatje... en wat openheid betreft. Ik zal waarschijnlijk niet mn ziel en zaligheid vertellen, maar zal zeker ook geen leugens typen. Gewoon net wat ik op dat moment kwijt wil.
    Hee daar, je laat me denken.... daar moet ik mee oppassen he, kan pijn gaan doen! hahahaha
    sweet dreams strakkies,
    groetjes Jacqie

    BeantwoordenVerwijderen