Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 29 juni 2010

Volg de stem van je hart?


Herken jij de stem van je hart?
Hebben wij van nature ingebouwde kennis van "goed en kwaad?'
Het lijkt bijna een vanzelfsprekend iets...
Een ander niet aandoen
hetgeen jij niet wilt dat een ander jou aandoet?
Inzicht in jezelf werkt bevrijdend...
Want zoals Jezus al zei;
Holadieee, mensen!
Hier hou ik het bij want ik ben géén christen..
Geen boeddhist
en geen moslim.
Maar wat mij raakt, wat mij werkelijk diep van binnen raakt
daar doe ik iets mee.
Met etiketjes heb ik totaal niks. (meer?)


( Geen roestige ketting van religie en godsdienst om mijn nek!)

8 opmerkingen:

  1. laat die kettingen en alle zware lasten maar liggen, walter!

    de mooiste weg ligt voor je, daar heb je helemaal niks voor nodig om die te bewandelen!

    of toch ..

    het kompas van je hart! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is zo mooi te ontdekken wat achter de etiketjes zit.
    Dat kan soms even duren, maar als het gezien mag worden, ben je opnieuw een stukje rijker.
    Je hoeft niet:
    "géén christen..
    Geen boeddhist
    en geen moslim" te zijn
    je bent "mens"
    dat is voldoende.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dan zijn we hier minstens al met twee Waltjertje!
    *wink, big smile*
    Geniet van de zon en de natuur, die zijn al meer dan zielsvervullend genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hier komt een vrolijke weblogvlinder u bedanken voor je post! Ik ben er heel blij mee, en als je effe geduld hebt, zie je het verschijnen op mijn logje, maar eerst een kader vinden!
    Bedankt enXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

    BeantwoordenVerwijderen
  5. whihihi,

    alleen nog maar

    plop.
    en weg ben ik

    dag m'n vriend:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. haha ik had grrag toch een foto gezien
    met deze prachtige ketting rond jou nek!
    Je hebt toch wat details ervan genomen!
    Ja ik spreek weer tegen mezelf, zo'n roestfanaat!
    Het gesprek van je hart volgen,
    ook in deze warme dagen!
    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  7. even weer om het hoekje kijken, ben er wat minder ivm vakantie (maar ik kom wel terug!!) vandaag gaat het ook weer wat beter met me, soms last van wisselende stemmingen en ik moet leren niet meer emotioneel afhankelijk te zijn van anderen, soms is een mens dom en doet een ander jou wel iets aan, wat jij een ander niet aan zou willen doen.

    Misschien herkenbaar?

    Vandaag komt er een positiever verhaaltje op mijn weblog

    make my day

    BeantwoordenVerwijderen