Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 29 juli 2010

Buiten "het" systeem leven.

Een andere aanhef kon ik niet bedenken, alhoewel....Waarom een titel zo ingewikkeld maken?
Gemakshalve noem ik het systeem even hetgeen het gemiddeld gangbare is voor een manier van leven. En hoe je dat zelf ervaart, kun je het best zelf invullen!
Hoe kan je buiten dat systeem terecht komen en belangrijker nog, hoe deel je dan je leven in?
Zelf ben ik er al vrij jong (36) buiten geraakt door "ziekte".
Daarbij had ik het geluk dat mijn werk in de maatschappij mijn artistieke talent als basis had.
Een rode draad vinden in dit stukje zal niet makkelijk worden, tenzij ik het simpel en kort houd.
Uiteindelijk, als een buiten-systeem mens kan ik dat zelf bepalen. (@)
Misschien even wat korte vermeldingen over hoe je buiten dat systeem terecht kan komen?
Wat zou je zeggen van; Een echtscheiding, werkeloosheid, ziekte, niet aan een werkgever meer gebonden zijn, weinig sociale contacten hebben, een geïsoleerd leven leiden, ach, je kan zo veel bedenken!

Vrijheid is een mooi begrip, maar wat is vrijheid nog als er geen onvrijheid meer tegenover staat?
Kortom, hoe ga je met die "vrijheid" van buiten het systeem leven om?
Nou ja, helemaal buiten het systeem leven is natuurlijk onmogelijk. Mensen blijven afhankelijk van medemensen, op welke manier dan ook.
Weet je, ik ga het voor nu even hier bij laten en het vervolg van dit stukje in alle rust voorbereiden.
Het is voor mij persoonlijk een belangrijk item, vandaar.
En waarschijnlijk  ben ik de enige niet in deze veranderende maatschappij...

3 opmerkingen:

  1. Nou ja, helemaal buiten het systeem leven is natuurlijk onmogelijk. Mensen blijven afhankelijk van medemensen, op welke manier dan ook.
    Dat wou ik maar even herhalen, ik ben benieuwd naar de rest. Ik had de post even opgehaald. Niet alleen gewoonte, maar hoort ook bij het systeem. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey:)

    The German is better than the German of many people here.
    it is enough, if I understand it.

    Yes, I have long planned this comeback. Many sketches are available.
    Habe, it also managed to get shut an exhibition in Vienna.

    Looking forward on your works!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aan omstandigheden in het leven kunnen we niets veranderen, evenmin we mensen kunnen veranderen.
    Maar wij hebben de volle vrijheid, ja of neen te zeggen op wat ons toevalt in situaties.
    Kansen afwijzen of aanvaarden.
    Ja, zeggen tegen het leven,en de levenskansen.
    Antwoord, wordt vooral bepaald door onze diepste
    verlangens,onze droom, ondanks stoorzenders,
    tot in de eenvoudigste vorm,creatief en met volharding er mee omgaan.
    De grootheid van de mens,
    de keuze, de hoogste vrijheid.

    BeantwoordenVerwijderen