Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 26 augustus 2010

Nutteloos, zinloos?


Zonder dieper op dingen in te gaan...vandaag had ik een ontzettende behoefte aan en nutteloze en zinloze dag.
Uitslapen lukte, dus...( oi, was geloof ik erg zinnig en nuttig!)
Toen aan de pc hangen, nutteloos en zinloos...totdat,
totdat ik wat reacties op mijn weblog ging lezen.
Door wie, hoe en waarom weet ik niet meer, maar ik raakte geïnspireerd en kreeg zinloze zin om nutteloze foto's te gaan maken.
Ik ging er helemaal in op en vergat het nutteloze en zinloze van het hele gebeuren...


Je bent me voor als je nu al denkt; dat is helemaal niet zinloos en nutteloos!
Helemaal mee eens want door een stilleven te rangschikken en op de foto te zetten, raakte er ook in mijn hoofd van alles op de juiste plek.
En tijdens zo'n bezigheid gebeurt er trouwens van alles in mij dat onverwacht bijzonder is.
Maar fotograferen en rommelen daar had ik reuze zin in. Schrijven iets minder.
Morgen misschien een vervolg, want afgebeeld stilleven kreeg een bijzonder vervolg!
(Kijk, Poppi was ook weer van de partij!)
( En een plezier dat ik weer heb!! Hoezo zinloos?)

6 opmerkingen:

  1. Nutteloos was je al HELEMAAL niet...!

    Door deze foto's komt zoveel warmte hier;
    de regen op de ruit, de kaarsjes branden,
    poes voor het raam.

    geluk is zo simpel...
    waardevol
    als jij

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen enkele dag is toch nutteloos of zinloos, altijd zijn er wel momenten die er toe doen, zelfs al lijkt het zinloos of nutteloos.
    En zie maar bij jou, de foto's, het bezig zijn... ik denk dat jij een hele mooie dag hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi moeder-met-kind of, beter, Mariabeeldje heb jij, Walter. Ik heb nooit van vele, té vele van dit soort afbeeldingen gehouden, vààk omdat ze te 'zoetsappig' zijn, maar dit beeldje vind ik mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zomaar bezig zijn, zonder zich te hoeven haasten DAT is het paradijs op aarde.

    We hoeven die bezigheden eigenlijk helemaal niet zinvol of nuttig te maken, meestal komen ze vanzelf.
    Bijen zijn ook schijnbaar nutteloos bezig, zo zoemend en scherend over bloemen, maar oh wat maken ze elke dag weer klein beetje meer van hun heerlijke honing.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En ik heb helemaal geen zin in reageren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen