Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 26 augustus 2010

Wat op je Pad komt.

Levenslessen leren is moeilijk.
Maar levenslessen herkennen
is vaak nog moeilijker.

8 opmerkingen:

  1. Een wel zéér juiste levensles, Waltertje!
    En ik hoop zo dat je ondertussen ietsje recupereerde en jij toch minder moe de nieuwe dag kan beginnen!
    PS: na het lezen van je Over mij: jij betekent zéker iets voor ons hoor, als je dàt maar weet...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen heer Kas, goed geslapen? Het ondergaan van iets dat je wat later ziet als een levensles, is heel anders dan het herkennen, daerin ben je soms net te laat en dan is die valkuil er voordat je er erg in hebt, Ik wens je een open, fijne dag Walter in wat je ook van plan bent. Hartelijks

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat kan je zo zien Marius en is dan jouw persoonlijk beleven. Door alertheid en bewust-zijn mag ik het zo nu en dan ook als het laatste beleven, namelijk een les op tijd herkennen opdat je niet weer eerst door leed en teleurstelling heen hoeft. "Moeilijker" zet ik er dan ook niets voor niets bij want op die manier kunnen "leren" is vaak een uitzondering.
    Maar ja, van gedachten wisselen op een weblog?
    Hahaha, een levensles die ik begin te herkennen; beter nooit iets tot een discussie laten komen op deze manier. Ach, discussie...vaak is het een kwestie van verwoorden. De ene doet het zus de andere doet het zo.
    Dank voor je reactie, dat zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O,Gerda..die moeheid.
    Die ervaar ik werkelijk als noodzakelijk en erbij horende. Kan je me nog volgen?
    Ook jij bedankt hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Soms wil je iets niet herkennen
    omdat het te moeilijk is....
    Je verstand weet al eerder
    wat je hart nog niet kan zien.
    Herkennen is toch ook van iets
    waar je je al eerder aan gestoten hebt?
    Maar ook ik zal blijven leren
    met vallen en opstaan
    tegen beter weten in....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is inderdaad een zeer wijze spreuk! Zoveel mensen die hun levenslessen niet herkennen. Het is vaak ook gewoon makkelijker om de levenslessen die op je pad komen te negeren. Waarom zou je er naar kijken? Levenslessen zijn niet fijn te leren, dus herkennen we ze ook liever niet.
    Het ander deel van de mensheid, dat zijn levenslessen wel wil herkennen, komt ze zeker op een dag tegen of wordt er zich bewust van. Zonder het te weten hebben ze ze vaak ook reeds geleerd...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou hierdoor bijna weer zin krijgen hahahaa

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Elly, je hebt vandaag een reactie verbod! (*-*)

    BeantwoordenVerwijderen