Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 7 oktober 2010

Een onverwacht begin. (B.)



Donderdag 30 september is het als ik dit schrijf, zondag wilde ik beginnen met mijn 'bezinningsperiode'.
Onzin eigenlijk, want er is alle gelegenheid om nu, vandaag te beginnen!
En alsof deze periode van 'bovenaf' gestuurd werd, er waren reeds omstandigheden ontstaan waardoor het bijzonder goed uitkomt.
Maar tegelijkertijd zal het daardoor extra confronterend zijn. En dat is ook precies wat ik nodig heb, een andere manier van confrontatie dan die gewoon als van buitenaf op een mens zijn pad komt.
Dat mens ben ik in dit geval. 
Het voelt vreemd, alsof dit werkelijk moet zijn, gebeuren nu in deze periode.
Nee, ik zal mij niet afvragen waarom, ik ga er gewoon in mee.
Met het versoberen/opruimen van mijn huis ben ik al reeds geruime tijd bezig en zelfs dat voelt als een soort afscheid. De beneden verdieping is zo goed als 'klaar'.
Dit keer een ander soort klaar dan voor een verwachte visite...
Je eigen huis tot klooster maken, hoe werkt dat?
En werkt dat überhaupt wel?
Nou ja, het werkt als ik méé werk.
Sterker nog...als ik mij laat leiden door hetgeen er op mijn pad komt.
Ik heb nu al een raar gevoel in mijn buik.

Vlinders? Nou, dan wel vlinders die nog tegen de binnenkant van hun cocon worstelen om er uit te komen.
( 30-9-10)

7 opmerkingen:

  1. Een goede voorbereiding is al een heel stuk van al het werk.
    Ik wens je een goede tijd, zoals jij die verwacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pas aan het einde van ons leven
    zullen we die mooie vlinder zijn geworden
    die dan in "alle" vrijheid zijn weg
    kan vinden, de weg die de vlinder als rups in
    het aardse leven geleerd heeft...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. versobering.....
    heb je dat nodig om je fijn te voelen walter, dan moet je dat zeker doen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. héél intrigerend... ik wil hier meer over weten, zo boeiend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit klinkt als iets heel nuttigs voor je op dit moment. Tot jezelf komen is belangrijk. Even los van de dagelijkse dingen komen, dan merk je weer wat écht belangrijk voor je is.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zolder opruimen, die boekenkast leeghalen, het stof eraf blazen, ughe ughe wat een stof, de slaapkamers, oude kleding in zakken, natte doek over de planken, o ja het stof boven de kasten nog, dan de badkamerkast, wat een rommel! heel veel kan weg, wat een ruimte, dan beneden eindelijk eens al dat overtollige rotzooi in de prullenbak, dat is over tijd, wat is overtijd? de datum is over tijd, over tijd wat?
    hé hé lekker uitblazen op de bank, wacht eens even ik was zo geconcentreerd bezig ben vergeten na te denken vandaag!

    nadenken???


    en nu... te moe....sssttttttttttt nog even en dan

    val

    ik

    in slaap

    morgen weer een dag

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Sodeju She, wat ben ik dan blij dat mijn huis een stuk overzichtelijke is dan dat jij beschrijft, hahaha!

    BeantwoordenVerwijderen