Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 27 december 2010

Leeftijd is vreemd.

Vandaag weer lid geworden van de sportschool.
De onverwachte "schuld" is afbetaald dus het kan weer!
Alweer 61 jaar ben ik, belachelijk gewoon! Hoe durven "ze"!
Nee hoor, het is voor mij een extra geschenk want 3 jaar geleden zag het er nog naar uit dat ik de 58 niet eens zou halen. Maar zo'n getal (61) bevreemd me zo...het lijkt niet te kloppen met mijn gevoel en zeker niet met het idee dat ik vroeger had over die leeftijd!
Een sportschool-type ben ik niet echt en eigenlijk helemaal niet zo een "sport" figuur. Alhoewel, dancegym, fietsen, wandelen, zwemmen en stevig lopen doe ik graag. Het voordeel van zo'n sportschool is voor mij ook dat ik onder de mensen ben en een beetje gericht aan mijn oude lijffie kan werken.
Ik weet nog dat mijn moeder begin 80 was en het dan had over "die oudjes" waar ze zich totaal niet in herkende.
De meeste van die oudjes waren jonger dan zij! (hihihi)
Leeftijd; op mijn 30 ste had ik alles en leek ik gesetteld, na mijn scheiding hing ik weer als een jonge god in cafés en disco's rond...Elke keer als je je "ouder" voelt en je kijkt terug denk je; wat was ik toen eigenlijk nog betrekkelijk jong!
Leeftijd is vreemd en heel erg veranderd als je het bekijkt vanuit een paar generaties terug.
Toch zie ik tot mijn verbazing nog steeds dames van voorbij de 60 in degelijke bloemetjes jurken en heren in saaie pakken of oubollig "aangepaste kledij. Gelukkig wordt dat wel minder, tenzij m'n inschattingsvermogen achteruit gaat. Dat laatste zou dan toch aan mijn rijpe leeftijd liggen???
Op twee januari duik ik weer die wereld van ijdelheid en conditie in. 
Lang leve de LOL.



Éen van de twee is bewerkt door mijn zoon, mijn hemel..toen ik zojuist in de spiegel keek wist ik niet meer welke van de twee!
Snel naar de sportschool dus..

8 opmerkingen:

  1. Vorig jaar ben ik naar een vakbonds bijeenkomst geweest waar geprotesteerd werd over het ouderenbeleid. Ik liep er rond en dacht wat zijn ze (collega's van dezelfde leeftijd als ik en aardig wat ook nog jonger) oud!!!!!!!!
    Ben ik nou gek dat ik denk dat ik veel ""jonger"" ben of klopt ook mijn beoordelingsvermogen niet?

    Natuurlijk ben ik zo oud als ik ben, maar ik voel me zo jong, ik vind ook nog zoveel dingen leuk en sta naar mijn gevoel pas aan het begin van veel dingen. leeftijd is inderdaad vreemd.
    Goed idee die sportschool alleen moet ik er niet aan denken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leeftijd

    wat je leeft
    door de tijd heen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leeftijd is idd vreemd, mijn lijf beweegt zich soms als een 80 jarige, of nog ouder. In mijn hart en geest ben ik een jonge blom.
    Nog geen sportschool tegen gekomen die dat een beetje in evenwicht kan brengen, dus daar doe ik niet aan.
    Maar ik wens jou heel veel plezierige sportuurtjes toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms hoor ik iemand iets zeggen over een collega in de vorm van "Ach die ouwe" of zoiets. En dan blijkt hij jonger te zijn dan ik. pssss. lachen!
    Doe jij je best maar. Ik zak nog ff lekker onderuit. Uitstraling is mij genoeg hahahaha.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha mijn ma is 83 en zij spreekt ook van al die oudjes!

    Allez Walter benieuwt of je er gaat uit zien zoals in dit filmpje van hiernaast! haha
    Veel succes ermee!

    Gr.
    P-TER

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leeftijd is een vreemd ding. Vroeger was men ouder als men op de leeftijd was dat wij nu zijn.
    Bovendien voel ik me ook jonger dan ik ben. Behalve als ik erg last van astma heb, dan voel ik me wel 70 of 80.
    Ik moet de moed ook weer oppakken om aan het fitnessen te gaan. Een goed voornemen voor 2011 :-) Goed dat jij dat ook doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Walter,
    ik screef het al eens eerder,je heb jonge oude en oude jonge.
    Je leeftijd zijn kalender jaren maar je lichaam is de biologische klok.
    Volgende maand word ik 89 maar soms schatten ze mij nog op 75 jaar,maar ik kleed mij ook niet als een oude taart ha,ha,ha.
    Heb natuurlijk wel van {ouderdom komt met gebreken}maar van nature ben ik altijd optimist
    en heb nog steeds nog mijn amsterdamse humor,
    groetjes Jolanda.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mijn vader deed op zijn tachtigste nog vrijwilligerswerk.
    Hij ging dan , zoals hij het noemde " met die oude mensen een dagje uit "
    Hij hielp ze de bus in en uit te komen.
    telde de schaapjes als ze weer ingeladen werden enz.
    een sportschool heeft hij nooit van binnen gezien.
    Je leeftijd zit denk ik meer tussen je oren.
    Hoewel al ik `s morgens in de spiegel kijk en een soort reincarnatie van ma Flodder me aankijkt ...........

    BeantwoordenVerwijderen