Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 28 maart 2011

Een leuk begin van de week, eend legt! (Legde)

Gister was het dan zover..
Was het mijn intuïtie dat ik een bezigheid onderbrak en ineens eend wilde fotograferen?
Met m'n relaxkleding nog aan, floepte ik met onbegrepen spoed mijn voordeur uit.
Ik zag dat eend vreemd deed en dat pa weer snel de pootjes nam...


Pas na mijn eerste foto had ik het door...ze was aan het leggen!
Alsof ze trots was keek ze mij terloops aan en keerde haar snavel richting eieren.
Zo van; "Kijk buurman dit zijn ze nou!"
Voor de rest laat ik de foto's het verhaaltje doen.
Alhoewel op de laatste foto's zie je hoe ze haar nest afdekt ná het leggen.
Het was me een hele eer, dat begrijp je wel!






Leggende en daarna weer...

Liggende.
(En nu maar goed opletten hoe dat verder gaat met de kleintjes!)

13 opmerkingen:

  1. Helemaal geweldig, en nu op afstand maar wachten tot de kuikentjes zichtbaar worden.
    Pas in de tussentijd maar goed op moeder duck.
    Ik verheug me met jou mee.

    Maak er een fijne maandag van Walter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een eer voor ons maandag-morgen-mensen,
    deze mooie plaatjes van moeder eend.
    en die twee vreemde eenden...Donald en Dagobert.
    dank en een relax-daggie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een eend legt iedere dag één ei.
    grappig, dat je net dit moment vastlegde:))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantastisch. Bijna "'vader "" van eendjes.
    heb je het weblog http://remysfirstyear.blogspot.com/wel eens gezien?
    Wat een foto, he, van dat jonge eendje.
    En jij gaat dit ook meemaken. Ik ben jaloers, ik wil ook een eend in mijn tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat wordt straks beschuit met muisjes....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat geweldig zeg, dat je er zo dicht bovenop kunt zitten. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Cool om dit van zo dichtbij te mogen meemaken! Leuke buren heb jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. whaw zo spannend zeg
    k en al benieuwd naar die piepkleine hoofdjes die zullen tevoorschijn komen

    slaapwel Walter

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhhh, dit is werkelijk FANTASTISCH Walter, wat bijzonder omdat van zo nabij mee te kunnen maken. Dat gaat een mooie serie worden denk ik, en geen NIETfoto's Maar WELfoto's ;~)

    Heerlijke week...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi dat je dit van dichtbij kunt meemaken. Dat is erg leuk om te zien. Je kunt ze een beetje beschouwen als 'jouw' kuikentjes straks.
    Ik volg de ontwikkelingen hier graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. zo zeg...je word Opa!!!!
    ik begrijp nu de speciale omstandigheden.
    je moet helpen broeden!

    BeantwoordenVerwijderen