Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 8 juli 2011

Het belang van;


Voeding.
Als solist merk ik hoe belangrijk het is om goed voor jezelf te zorgen.
Neem bijvoorbeeld het koken voor jezelf.
Ik kook op zich graag en heb niet speciaal gezelschap nodig om het mij te laten smaken.
Neemt niet weg dat ik samen eten een gezellige bezigheid vind, maar eigenlijk is het dan vooral een ondersteuning van het contact.
Meestal als ik wat uitgebreider kook doe ik dat voor meerdere porties en vries het dan in.
Voordat ik "genas" van al mijn ellende, nu 4 jaar geleden, was ik wat dat betreft niet eens veel anders dan nu.
Toch in mijn heldere periode, zonder "middelen", ervaar ik deze zaken bewuster en wordt het profijt dat ik er van heb niet teniet gedaan door drank, nicotine of medicijngebruik.
En dat scheelt een slok op een borrel!
Natuurlijk is "gezond" eten op zich niet zaligmakend, maar gewoon een onderdeel van het goed voor jezelf zorgen.
Dit keer gewoon een pizza uit de diepvries, maar wel een salade erbij.



En er zijn dagen......dat ik mijn diner bestaat uit een tablet chocola met rozijnen en noten, gevolgd door een bak luxe ijs à la 1000 calorieën.
Balans heet dat, ja ja!

3 opmerkingen:

  1. Ik zal het onthouden...!! Haha..
    Allemaal lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. k zal daar ook eens meer werk moeten van maken, echt koken, maar van al dat koken bekom je wel een flinke afwas, en dan denk ik, al dat werk voor ene mens, al die energie daar insteken,
    soep maken is dan nog het eenvoudigst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo gebalanceerd durf ik ook eten ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen