Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 25 oktober 2011

Bijgeloof of aankondiging?

Mijn eigen blogbericht overviel mij deze morgen...
Meestal bereid ik mijn berichten voor en zet ze dan in de wacht, opdat ze automatisch op een bepaald moment verschijnen. Zo ook onderstaand bericht.

Zoals ik al vermeld heb gaat het er op dit moment in mijn leven heftig aan toe.
Alsof ik opnieuw begin te leven, maar toch...
Vanmorgen toen ik mijn eigen bericht "Betekenen ze iets speciaals dan?", onder ogen kreeg, zag ik er ineens een negatieve voorspelling in! 
Vraag mij af of willekeurige of trouwe lezers er ook iets inzien. Maar ja, ik heb nu een trend gezet door het zelf als een negatief bericht te bestempelen!
De geplaatste foto's zijn in een "Nu" gemaakt dat alles te maken heeft met het Nu van dit moment, het Nu van de heftige stroom waarin ik mij bevind.
Trouwens vannacht droomde ik dat ik naast mijn zoon zat, die mij erop wees dat ik ongemerkt een fles bessenjenever had leeg gedronken! Er zat nog een staartje in de fles dat ik half in paniek, uit schrik van hetgeen mij "overkomen" leek, in de gootsteen weg spoelde.

Ik moet werkelijk wat gas terug nemen, dat is mij wel duidelijk. Vreemd genoeg lijkt alles er op gericht te zijn mij, a.h.w. het leven in te willen sleuren!
Bijgeloof of aankondiging in het vorige ( vooral foto..) bericht?
En lukt het mij dan ook misschien om dat "bericht" zo te lezen dat het positieve signalen afgeeft?
Zelden zal ik op mijn weblog "raad" vragen aan lezers, trouwe lezers dan wel te verstaan, nu lijk ik dat toch te gaan doen.
Voor het eerst.

Als "excuus" voor bovenstaand, nèt even iets te persoonlijk bericht, vermeld ik nog even de strekking van mijn weblog; Een persoonlijk verslag van wat er in mijn leven speelt, betrekking hebbende op mijn turbulente (o.a.) verslavingsverleden.

2 opmerkingen:

  1. Nee, ik vind jouw vorige stukje zeker niet negatief.
    Je vertelt voor mij dat je veel om handen hebt en niet alles kan dan wat je zou willen. Heel legitiem hoor.
    En zelfs positief, dat je daarin keuzes maakt.
    Gelukkig zijn dromen vaak bedrog, Walter.
    Morgen is het woensdag, las maar weer eens een echte stilte-dag in.
    Dat zal je goed doen, net als vanouds.
    Warme knuffel.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moest echt even goed denken voor ik snapte waar je het over had. Toen ik het doorhad, dacht ik ook, he, een kruis, gesloten lamellen en een kaars, ziet er niet goed uit. Moeilijk om er dan iets anders van te maken. Maar toen ik nog wat beter ging kijken zag ik dat de lamellen niet gesloten zijn, want er valt licht door. Je bent blijkbaar in de ban geweest van de kleur rood. Niet zo gek, met al die prachtige gekleurde bladeren buiten. Een kruis staat voor opstanding en kaarsen geven zoveel gezelligheid in deze tijd van het jaar. En rozen, zijn ze niet prachtig?????
    Voldoende om bange vermoedens weg te jagen;-)

    BeantwoordenVerwijderen