Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 25 oktober 2011

Op je eiland blijven.


Heeft een mens die vrije keus eigenlijk wel om bewust op zijn of haar zelf gecreëerde (veilige?) eiland te blijven.
Het mijne zag er best wel goed uit, inmiddels bevrijd van verslaving en verwarring.
Veilig en redelijk stil was het er en had ik geen "deuren" open gezet, dan had het naar alle waarschijnlijkheid zo kunnen blijven.
Een gelukkig "Spijkerbed"?
De ene mens is de andere niet en ik lijk ongeschikt mij in een soort status quo te gaan nestelen...
Geestelijk en lichamelijk ben ik van nature zéér beweeglijk. Het ooit zo geboren kind in mij is nog steeds.
Het zal nooit verdwijnen ook, gelukkig niet, want eindelijk heb ik de kans, onbelemmerd door wat dan ook, nog meer van dat kind in mij te gaan houden en hem volledig tot "uiting" laten komen in, alswat voor hem bedoeld was.
Schoon aan de haak, dan wel te verstaan!
Mijn eiland....jouw eiland.
Want hoe zie jij dat eiland-begrip?
Hoe gehecht ben jij aan dat eiland.
En wie weet ben je helemaal niet tot "zwemmen" in staat?
Waarom zou je het risico nemen te verdrinken in die alles omvattende oceaan, die leven heet?
Bij mij is het een drang, een sterke drang tot optimaal ervaren, het is daarbij toch best een geluk dat ik redelijk streng ben voor mezelf, want of je contact kunt leggen vanuit die andere dimensie, dat weet niemand nog werkelijk.
Vandaar dat ik nog in alle liefde voor deze kies.
( De dimensie van het 'aardse' leven)
Mijn eiland verkennen, wellicht vergroten en in ieder geval, regelmatig verlaten.

2 opmerkingen:

  1. Zet alle deuren maar wagenwijd open en koester het kind in je.
    Ontdek het nieuwe en ga waar geen wegen gaan.
    Mooie ontdekkingsreis Walter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het beeld van het eiland vind ik heel mooi, en je kunt het ook gebruiken, vind ik!
    Een fijne dag nog.

    BeantwoordenVerwijderen