Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 8 november 2011

Als veranderingen "gebeuren".


Spontaan mee gaan met veranderingen, dat klinkt toch heel anders dan;
alles is aan het veranderen.
Veranderingen komen op mijn pad en natuurlijk kan dat alleen als je er voor open staat.
Niets gebeurt helemaal vanzelf. Een "wonder" dat je "overkomt" werkt alleen als je er actief mee aan de slag gaat en zo krijgt; "Geloven in wonderen" een diepere en ( voor mij) realistischer betekenis.
Wonderen, tja maar ik heb dan ook keihard en met volledige inzet aan mijzelf gewerkt, "goddank" was die kracht en het bijbehorend inzicht mij "gegeven".
Aanhalingstekens hebben hier wel degelijk een noodzakelijke functie, het geeft aan hoe betrekkelijk en persoonsgebonden sommige dingen kunnen zijn.
Soms vragen mensen  zich dan ook af, waarom "God" de ene wel die kracht geeft en de andere niet.
Ook al noem ikzelf die Kracht geen 'god', ook ik vroeg mij dat vaak af als ik anderen in een aan mijn situatie gelijkende, ten onder zag gaan...
Ik kon en kan daar best verdrietig door worden.
Maar met verdrietig zijn om het lot van anderen help ik niemand.
Het enige wat ik werkelijk kan doen is, in liefde mijn verhaal delen en hopen dat er iemand is die daardoor weer hoop en licht kan zien in eigen leven.
En nee, hard werken alleen is vaak niet de oplossing, het gaat om het hele plaatje van Inzicht, want: 
Alles heeft met alles te maken.
Oftewel, zonder dat ene werkt het andere niet.
Volgens mij ben ik alweer vergeten wat humor toe te voegen in bovenstaand schrijfsel..
Volgende keer beter!

;-)

4 opmerkingen:

  1. De flow van het leven, de natuur zijn gang laten gaan, ergens voor openstaan....
    Allemaal anders voor hetzelfde. Zoals een rivier haar weg vindt door het leven, met alle obstakels die er zijn.
    Het leven aanvaarden, kome wat komt en nemen zoals het is.
    Dan opeens gaan de leuke dingen en het goede gevoel als een rollercoaster.
    Evenals de stromingen in de rivier soms holderdebolder gaan....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het met je eens over je analyse van 'wonderen'. Veel succes met jouw verwouwingsactiviteiten... We krijgen het resultaat waarschijnlijk weer te zien door middel van je mooie, rustgevende foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Humor?
    Ach zo'n stukje op zich tovert een glimlach om de lippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gewoon mee instappen in het treintje van veranderingen
    t is even wennen maar meestal zijn veranderingen beter op de een of andere manier

    BeantwoordenVerwijderen