Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 23 maart 2012

Bewust van het alleenzijn.


Natuurlijk is het een prachtig idee dat we allen één zijn en dat we allen putten uit dezelfde bron.
Dat alles dat in wezen jou vormt ook mij vormt, dat alles wat in jouw aanwezig is ook in mij aanwezig is.
Herkennen in iemand dat ook jij dat in je hebt, vooral als je dat durft te zien bij de grootste crimineel, de grootste misdadiger. Diep van binnen, ergens in jou zijn ook die sporen van dezelfde stof aanwezig.
Herkennen in de grootste wijze, de meest menslievende mens dat ook jij die stof in je draagt.
Je mag gerust denken nooit te zullen/ willen zijn als die mens die jij als slecht ervaart, maar kijk diep in jezelf en herken sporen van hem. Begrijp hem/haar vanuit de diepste aanwezigheid in jezelf, je hoeft het zeker niet goed te keuren, maar wees mild.
Verstop je niet in een groepsgedachte, zo van; 'wij' zijn anders, wij zijn beter, maar wees je liever bewust van je eigen verantwoordelijkheid eerst.
Kijk naar binnen en durf je alleen zijn, je individu zijn te ervaren.
En draag de eigen verantwoordelijkheid van je afgescheidenheid in het al-één-zijn ook maar eens bewust in het alleen zijn.

Iemand heeft mij dit ingefluisterd, vreemd toch dat 'ze' dat meestal doen in de stilte van de nacht.
Engelen?
Of misschien gewoon het Al bewustzijn dat in rust en ruimte ervaren kan worden.

4 opmerkingen:

  1. Walter, een tekst naar mijn hart. Duidelijk en inspirerend geschreven.

    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi Walter, heel mooi
    ik wil ook wel zo'n berichten ingefluisterd worden
    mssch gebeurd dat wel maar hoor ik ze nog niet, wie weet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zat die 'iemand' toevallig bij jou op de trein? Mooi stukje overigens.
    Wat bedoel je?
    Al sporend of nu?

    Beide, natuurlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. René...aan mij vragen wat ik bedoel? Ik zou er niet aan beginnen want voordat je het weet ga ik nog werkelijk nadenken!
    Zen-Smile
    ( omdat het zo leuk klinkt)

    BeantwoordenVerwijderen