Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 3 mei 2012

Groningen; Het 'nieuwe zuid-Frankrijk'?

Jokken is niet mijn sterkste kant dus vraag niet; Is dat Groningen?
Waar slaat dat nou weer op, zullen sommigen misschien denken bij deze 'kop'.
Ga ik je vertellen ( meelezen toegestaan)
Ik ben en buitenmens, een mens van rust en natuur, een mens die de stilte in zichzelf steeds grager bevestigd ziet in zijn omgevingen.
Bang voor mensen geworden misschien?
Nee hoor, altijd al van ze gehouden en dat wordt steeds sterker naarmate ik rijper in het leven sta.
En wat Gouda betreft; ik voel me er zeer gelukkig!
( Zou dat komen omdat we de mogelijk in ons dragen overal gelukkig te kunnen zijn, omdat 'geluk' uit het hart 'dient ' te komen?)
We leven in een prachtig land, een land waar ik van hou en nee, ik ben geen eens een patriot.
Maar mijn vakanties in zuid-Frankrijk waren, behalve die verschrikkelijk reisstress, prachtige ervaringen.
Had ik destijds al de ontdekking gedaan dat geluk en tevredenheid een kwestie is van het 'hart' en van van Liefde voor het leven en liefde voor jezelf en de medemens?
Mmmm, tja theoretisch wist deze 'spirituele knakker' dit best wel...maar het was nog niet ingedaald!
( Hihihi..)

De ene helft van Nederland zit bomvol...die andere helft staat zo goed als leeg! ( Ik overdrijf af en toe graag..)
We klitten uit pure angst voor 'zelfconfrontatie' als lemmingen bij elkaar, opdat we heerlijk kunnen mopperen over anderen. ( Behalve dan de lezers van mijn blog, want die staan daar natuurlijk ver boven, net als ik ( soms)..)
Op mijn blog streef ik er altijd naar zo kort en bondig mogelijk te zijn als binnen mijn vermogen ligt.
Doe ik bij deze;
Zuid- Frankrijk, heerlijk!
Een rustig huisje in de ruimte van mijn eigen land?
Goddelijk!
( Maar ben nog niet weg hoor, hahaha!)

5 opmerkingen:

  1. ER GAAT NIETS BOVEN GRONINGEN ;-)
    Nou ja... Frankrijk (midden Frankrijk hè!) een beetje, al moet ik zeggen dat Gouda ook wel leuk is, hahaha...

    Een groet vanuit het Groningerland

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja hoor plekjes als deze vind je hier ook.
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wanneer gaan we samen naar frankrijk inspiratie opdoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ikzelf houd ook van de rust en stilte. Ik ben bevoorrecht, ik woon in Friesland en ook nog op het platteland. Hier vind je echt stukken Zuid - Frankrijk. Ik kan me niet voorstellen om in een grote stad te wonen, mij te druk, lawaaierig. Niet dat ik een hekel aan mensen heb in tegendeel maar ik kan niet tegen de lawaai en drukte.

    En fijn om te lezen dat je in de tekst van Osho herkenning vind.

    Tot bloei komen zonder 'schuldgevoel' naar de ander is inderdaad een stuk waard op je blog. Echt doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. tja, ik zie groen waar ik kijk omdat ik het wil zien, maar moet erbij zeggen dat ik in een groen gebied woon.

    dagdag

    BeantwoordenVerwijderen