Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 31 januari 2013

Zinnige stukjes schrijven.




Op zich ben ik daar een voorstander van...
Het is wel zo dat ik daar voor mezelf nog al hoge eisen aan stel, meer nog dan toen ik begon met dit weblog. Eigenlijk jammer, want door die hogere eisen is de spontaniteit er een beetje uit.
En dan is er nog de enorme betrekkelijkheid van wat zinnig is!
Voor mezelf weet ik wel dat ik zo af en toe wat afstand moet nemen van begrippen als 'spiritualiteit', vooral als het dagelijks leven daar een andere invulling aan gaat geven dan in  algemene taal te verwoorden is, dat is meer het werk voor mensen die hun leven afgeschermd hebben door 'guru', leraar of spiritueel praktiserende te worden. ( zie toelichting )
Dat is niet voor mij weggelegd, dingen moeten wel bij je passen (smile)
Zo af en toe heb ik van die kritische periodes als het gaat om de 'hogere wijsheden'...
Dit is zo'n periode.
Soms kan een 'wijsheid' of 'inzicht' zo stellig neergeschreven worden door hen die daar goed in zijn, dat je er werkelijk niet omheen kan. Behalve ik dan misschien.
............


( Moest even een mes zoeken vanwege de ontbijtkoek die ik bij de koffie neem...)
Tegelijk illustreer ik hierboven tussen aanhalingstekens mijn alledaagse 'spiritualiteit' zelfs verrijkt met een foto die tijdens dit schrijven gemaakt is!
Daar tijd voor nemen is toch het toppunt van alledaagse spiritualiteit?
Spiritualiteit is voor mij met het leven meegaan en nergens op neer, noch tegen op kijken.
( Niet te verwarren met ergens tegen op zien! )
Doen wat er op je pad komt, ook al begrijpen je hersens er af en toe geen mallemoer meer van!
In ieder geval je gevoelens serieus nemen, vooral als die even niet door je verstand ondersteund worden.
En ik ga niet zeggen; 'Het zal wel zo moeten zijn'.
Ik zeg liever;
Het is wat 't is.



De zinnige versie zet ik later nog wel eens op Werkwijze.

(@@@)


 







3 opmerkingen:

  1. In je tweede alinea kan ik me helemaal vinden. Misschien lijkt dat niet altijd zo, maar het dagelijks leven is voor mij niet los van of anders dan spiritualiteit. Het is geen tweedeling en met aandacht koffie en koek...geweldig!!! Dat is zinnig genoeg voor mij. Zingeving is wat je er zelf van maakt :-)
    Eigenlijk maakt het woord spiritualiteit me een beetje opstandig. :-) Alsof je dan opeens iets anders zou zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, maar een lekker stuk peperkoek op zijn tijd is ook niet verkeerd...!!
    Fijne dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. t is altijd zinnig, niet altijd voor iedereen, maar wel zinnig

    t is wat het is en wat moet gebeuren zal gebeuren, daar ben ik van overtuigd
    zelfs al gebeuren er onaangename dingen, het zal z'n reden wel hebben

    BeantwoordenVerwijderen