Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 22 juli 2013

Een vreemde kledingkeuze.




Gek genoeg waren het mijn zoons die er over begonnen.
Zelf had ik al een vreemd en onbehaaglijk gevoel gekregen door de kleding van het museumpersoneel.
Het riep iets akeligs bij mij op; Bruine hemden en zwarte stropdassen met zwarte broek, strak van schnitt.
Totdat mijn zoons grappen begonnen te maken over 'de Hitlerjugend' van het Reichs...
Tja, het deed mij er wel erg sterk aan denken.
En het waren ook nog eens van die strakke en voorkomende jongelui om te zien!
Om de humor ervan konden we met z'n drieën nog wel lachen, maar niet zo bij wat het opriep.
De gruwel van toen galmt nog steeds na in onze 'memories'...
Nooit weer!
Laten we daar vooral allemaal ons best voor blijven doen.

3 opmerkingen:

  1. NOOIT WEER... ik weet enkel niet of onze best daarvoor te blijven doen, voldoende zal zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het enige dat een mens ècht kan doen is zijn of haar persoonlijke denken 'schoon' te houden.En verder is de massacommunicatie die er nu wereldwijd is, een betere kans om uitwassen te signalen.
      Toch schijnt de mens nog steeds behoefte te hebben aan een 'kuddeverband' en dat kan verkeerd uitpakken.

      Verwijderen
    2. En juist dat kuddeverband, daar vrees ik toch voor....

      Verwijderen