Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 22 juli 2013

Sociaal vaardig en toch licht anti-sociaal.





Heel lief dat de jonge buren mij vrijdagavond even uitnodigden voor een 'borrel' in hun tuin.
Deze aardige mensen zijn zo lief op Poppie te passen als ik eens wat langer wegga.
En geloof me, er waren zeer aardige mensen aanwezig ook!
Het weer was zeer sociaal acceptabel, oftewel; Schitterend.

Een van de twee is mijn oudste zoon.

Hopelijk schrikken jullie niet van de ontoepasselijke foto's.
Mijn Rijksmuseum fotografie ga ik voorlopig overal te pas en te onpas tussen proppen.
Nu ik goed naar de foto kijk...eigenlijk past hij prima bij het stukje!

Maar ik ben er niet ( meer) goed in; Social Talk.
Prietpraat is een foute Nederlandse vertaling, denk ik...
Er bij staande met een flesje Cordonbleurona in de hand waar je een schijfje citroen in hoorde te persen, probeerde ik mij in 'gesprekken' te mengen en stootte wat wartaal uit.
Gelukkig ging het gereanimeerde gesprek gewoon verder.
De Cordonbleurona bleek licht alcoholisch te zijn en aangezien ik geen alcohol meer gewend ben, stond ik ineens op draaipoten.
Zoiets als wat mijn bureaustoel heeft.
In gedachten zocht ik naar mijn toetsenbord om via Google een les 'social talking' te gaan volgen, waarschijnlijk had dat niemand opgevallen.
Toen het over mijn tuinboom ging die best gevaarlijk groot was volgens 'bartje', en daardoor schade aan de hele buurt zou aanrichten als hij ging rotten en omvallen, flapte ik eruit; 'Ach, wie weet rot ik wel eerder en val dan ook om'...
Social talking bleek dus niet mijn sterkste kant en na mijn broek uitgetrokken te hebben om mijn herstelde liesbreuk te tonen, inclusief de kleine operatie wondjes, besloot ik huiswaarts te gaan.
Nu nog een leuke afscheidszin bedenken;
'Oke mensen, mijn hoofd is vol, ik ga er weer vandoor!'

En geloof me, het waren echt allemaal ontzettende mensen...leuke moet er nog tussen.


Begreep je al dat het broek uitrekken slechts een fantasie optie van me was, die ter plekke in mij opkwam?
Ach, het is ook zo een heerlijk zomerweertje!


Maliën kolder....Heet dat werkelijk zo? Ben te lui om te 'Googlen'.
Toch maar even opgezocht en ja, je schrijft het zo.
En als je op de klik klikt, krijg je er ook nog eens info over!


Trouwens, een luchtig shirt is wel lekker met dit weer...

5 opmerkingen:

  1. Geniet maar lekker van deze zomerse dagen.
    Ze gaan nog even door.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dolle boel, een lach van pret en herkenning. Een cursus volgen biedt m.i. ook geen soelaas. Ik heb om die reden verjaardag vieren afgeschaft (nee, ben geen Jehova aanhanger), feesten en bbq's ga ik uit de weg (nee, ben geen volbloed vegetarier) en buren ken ik na vijf jaar nog niet bij voor- en achternaam (nee, ben niet kort van memorie).Overigens wel schatten van buren.

    Bestond het maar, die Volksuniversiteit cursus 'Goede Prietpraat kun je leren'. Ik mis de tools.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan het ook niet en nu ik niet meer werk hoef ik het gelukkig nooit meer. Het bijwonen van zgn leuke bijeenkomsten, waarbij ik me doodongelukkig voel. Ik mijd ze nu. Heerlijk, alle vrijheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha walter, inderdaad begreep ik je
    fantasietje over het tonen van herstelde
    Liesje. Maar ook zo herkenbaar die gedachten.

    Al staande tussen wauwelende balletjes,
    zoals ik ze gemakshalve altijd noem,
    krijg je gewoon provocerende neigingen........
    Ik tenminste wel, en niet alleen neigingen
    ik heb het vaak in praktijk gebracht.
    Kan daar veel leuke
    verhalen over vertellen, waar de bewuste
    balletjes tot op de dag van vandaag nog
    weinig van begrepen zullen hebben, hihihi.

    Liefsssssssssssssssssss

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fantastisch Josephine, je maakt mn dag nog beter...heb even een zweterige tussen het zonnen door pauze.

      Verwijderen