Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 5 juli 2013

Kan dat eigenlijk wel?




 Rijkdom...
Als ik kijk naar wat ik heb, maar vooral ook naar hoe ik mij voel, beschouw ik mijzelf als een rijk mens.
Op Werkwijze tracht ik te schrijven over dat 'ik' van ons. Ja, ik tracht er een ik te vinden dat voor iedereen herkenbaar zou kunnen zijn. Dus niet zozeer een 'mijn ik' als wel dat 'ik' wat ons allerlei dingen doet doen en  ons van alles wijsmaakt of...laat wijsmaken!

Oké, even pas op de plaats, want Spijkerbed, zo heb IK bepaald, moet beter luchtig blijven.
Tralala, kop in het zand?
Nee, dat nou ook weer niet..
De titel van dit stukje, 'Kan dat eigenlijk wel?', gaat over materiële rijkdom en daardoor indirect over van alles wat er mis is in de wereld.
Arme klokkenluiders, die krijgen de klappen, klappen voor iets waar we allemaal aan meewerken, bewust of onbewust.


Corruptie..
Want soms vraag ik mij wel eens af, kan een mens eigenlijk wel op een 'eerlijke' manier rijk worden?
En met rijk bedoel ik veel meer hebben dan menselijkerwijs nodig is voor een goed en gezond bestaan.
Iedereen heeft maar 2 handen om mee te werken en één hoofd om mee te denken, twee benen om je mee te verplaatsen...( En dan heb je nog geluk ook!)
Stel dat het zo verdeeld was dat iedereen verdiende op een manier zodat je simpelweg aan de noodzakelijke levensbehoeftes zou kunnen voldoen..
( Het Grote geld heeft nu allerlei argumenten waarom dat niet kan...)
De wereld begint steeds 'doorzichtiger' te worden en we mogen hopen dat corruptie daardoor meer en meer aan de oppervlakte zal komen drijven, want dan zal pas blijken hoe rijk een mens kan worden als hij dat werkelijk op een 'eerlijke' manier verdient.

Tja, waarom vroeg ik mij dit even zo 'en passant' af?
Gewoon, omdat ik er niet aan mee wil doen en me niet laat opjagen door een schijnwereld die vindt dat je dat wel moet doen om erbij te horen.
Rijkdom...ik voel het van binnen.


1 opmerking: