Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 10 januari 2014

De 'prettig weekend' wens.

Het is vrijdag en ik wens je vast een prettig weekend..
Makkelijk zat, een kwestie van op de juiste toetsen drukken en het staat er;
Ik wens je een prettig weekend.
Maar wie is 'je'? En hoe betrokken ben ik bij 'je', en hoeveel meen ik van die wens?
Makkelijk zat, ik wens je altijd het allerbeste!
Prettig weekend gewenst, en wat  verder in zo'n weekend gebeurt, tja dat is altijd maar weer afwachten.
We kunnen plannen wat we willen, dat wil nog niet zeggen dat het precies zo zal verlopen.
Ineens kunnen er leukere dingen op je pad komen of...
minder leuke.

Zelf hou ik in ieder geval nog steeds dat 'weekend' gevoel. Ook al is het reeds vele jaren niet meer echt van toepassing. 



10 opmerkingen:

  1. Ik wens jou ook een fijn weekend en vooral dat er veel leuke dingen op je paadje mogen komen.
    Geniet er maar volop van...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. de kunst is van iedere dag een geniet-dagje te maken....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kommer en karma heb ik ooit ook gelezen, vond ik ook zeer leuk om lezen, eigenlijk wel een "feel good" boek. dat hangt af van hoe je het bekijkt hé :-)
    De scharlaken stad..ik heb de borgias gevolgd op tv, volgens mij ging dat er ook over?
    En verder wens ik "jouw" ook een fijn weekend natuurlijk..bij mij is het zondag weer wandel time..jammer dat ik zo weinig tijd heb want ik zou direct een blog beginnen..en tijd moet je maken,ja dat wel maar het is soms makkelijker gezegd dan gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor mij is het ook niet echt van toepassing. Als huisvrouw zijnde werk je toch zeven dagen in de week. Tuurlijk je voelt wel dat het weekend is, de kinderen thuis, enzovoort. Maar voorheen keek ik er echt naar uit wat ik op die vrije dagen zou doen. Nu plan ik ook gewoon vrije momenten. En daar kijk ik ook enorm naar uit. Ach ik geniet gewoon van elke dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het in het algemeen lege wensen..ik had ooit op mijn blog iemand die altijd zulke teksten plaatste bij mij en verder weinig van inhoud, vreselijk toch. Maar misschien schatte ik het toch niet op de juiste waarde, wie zal het zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zelf maak ik er ook liever geen routine kreet van, maar volgens mij steekt er verder geen kwaad in. Hihi, vergelijk het met; En hoe gaat het met je? Ow, goed hoor en met jou?
      Sociaal gedrag kan prettig zijn voor een goede sfeer.. ;-)

      Verwijderen
    2. Ja maar als dat de enige tekst is? Dan bedank ik daarvoor.

      Verwijderen
  6. Inderdaad, het is niet meer dan een kwestie van de juiste toetsen op de juiste volgorde te tikken en er staat "Prettig Weekend". En meen ik het ? .... Ja !, want dan had ik iets anders getikt. En voor mij als loonslaaf is weekend nog steeds weekend en heel belangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan ga ik je vanaf hier een oprecht ontspannen weekend wensen, A. Als loonslaaf heb ik het helaas niet gered, maar dat kan aan mijn beroep gelegen hebben.. De stress heeft me geveld.

      Verwijderen
  7. prettig weekend Walter :-p
    en natuurlijk meen ik dat, wat had je gedacht
    zelfs al is het niet meer van toepassing (voor mij ook niet) toch is het weekend iets anders

    BeantwoordenVerwijderen