Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 5 januari 2014

Gisteren en vandaag.




Foto gemaakt op 4-1-14, museum Gouda, Catharina gasthuis.


Gisteren een zeer leuke dag gehad met een vriend die Gouda nog niet echt kende.
We ontmoetten elkaar op het station en fietsten van daar naar het Gouda museum, ( Catharinagasthuis ).
Tentoonstelling, Henri Fantin-Latour.
Daarna, niet gepland, de Sint Janskerk bezocht.
En daarna...lid geworden van de bibliotheek!
De oude bib in de binnenstad blijft nog de maand januari geopend, daarna is er alleen nog maar één bib in Gouda. Het schijnt een geweldige te worden met een zeer ruim assortiment.
Vanwege deze 'verhuizing' was het jaar abonnement 25% voordeliger.
Mooi meegenomen toch?
Dat was gisteren, vandaag een rustige zondag.
Volgende week meer over de tentoonstelling en de Sint Janskerk, voorzien van nieuw fotowerk.


Sint Janskerk, gefotografeerd vanaf het Catharina gasthuis.

Eindelijk nieuwe foto's!

Een prettige zondag gewenst.

11 opmerkingen:

  1. Ha, dat is mooi, zo leer je de stad wel kennen...!
    Leuk dat je een gezellige dag hebt gehad en voor vandaag vast nog veel leesplezier..!
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik kijk al uit naar je nieuwe foto's al vindt ik je andere ook niet mis :o)
    Ik wens je een dag met veel zon, gezondheid en geluk, zo kan je dag niet meer stuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een goede zondag wens ik je toe. Lid worden van de bieb of eigenlijk opnieuw lid worden vind ik een goed besluit heb je al een boek in gedachten die je graag eens wil lezen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet speciaal, ik snak naar tips! ;-) Voorlopig richt ik mij maar even op de bekendste Nederlandse schrijvers van..de vorige eeuw.

      Verwijderen
    2. Anna Enquist "De Thuiskomst" Gaat over de handel en wandel van James Cook.
      Boeiende geschiedenis.

      Arthur Japin "Vaslav" Mooie inkijk in de balletwereld.

      Verwijderen
  4. Daar is een heleboel te zien. Jullie moeten een super dag gehad hebben.

    BeantwoordenVerwijderen