Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 21 februari 2014

'Laat de zaag het werk doen'.






Nieuwe Zijds Voorburgwal 49. Amsterdam 23-12-49... en dan daarna ergens in 1971...
Mijn geboortehuis en tevens het huis waar ik mijn eerste huwelijksjaren doorbracht.
Een prachtige tijd..
Wij woonden op de tweede verdieping en onderin was een timmermansbedrijf, een soort 'downstairs' van het pand.
Ik maak het verhaal kort, ooit zei de timmerman tegen me; "Je moet de zaag het werk laten doen".
Sinds kort ben ik weer aan het 'schilderen' en die zin komt vaak in mijn hoofd.
Dan laat ik het werk waar ik mee bezig ben bepalen wat ik doe.
Ik volg datgene wat er tevoorschijn komt.
Twee bizarre voorbeelden, en nee, ik heb het niet bedacht.
Het ontstond.


Het zijn trouwens werken waar ik niet meer mee dacht verder te kunnen.
Sufkop, het werk bepaalt dat zelf wel!
Ik was het weer even vergeten...




5 opmerkingen:

  1. Fijn dat je weer aan het schilderen bent.
    Laat die timmerman maar voorbij komen,hij helpt je wel.
    Fijne dag en op naar een mooi weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het werpt alleszins zijn vruchten af :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. die tweede, in de storm van het geloof, dat komt zo plots in me op :-)

    BeantwoordenVerwijderen