Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 20 februari 2014

Eigenlijk ben ik drie.



Aan de buitenkant zie je mij, mij aan de buitenkant dan, begrijp je?
Dat ik eigenlijk met z'n drieën ben is gelukkig niet aan die buitenkant te zien.
De moeder van mijn zoons had ooit zo'n semi-antieke babypop, je kon het arme ding de nek omdraaien en dan 3x een andere uitdrukking zien...
Bij mij hoeft dat niet hoor, ik geef er liever zelf een draai aan waar ik dat nodig vind.
Van de drie is de toeschouwer de constant aanwezige. De serieuze en de grapjas houden elkaar in balans.
Althans, dat is wel de bedoeling!
Het is geen pretje voor de toeschouwer als die twee in conflict raken met elkaar.
Ze luisteren niet altijd naar mijn wijze raad.
De grapjas steekt soms de draak met me als hij zich aangesproken voelt, terwijl de serieuze zichzelf te serieus gaat nemen als ik hem op zijn gedrag aanspreek.
Verder hebben we het over het algemeen wel goed hoor, zo met z'n drie.
Af en toe overweeg ik toch wel eens een eigen bed te nemen...
Als die twee uit balans zijn is het geen pretje er tussen te liggen.


7 opmerkingen:

  1. na een voorval van een andere collega :ik zei eens op m'n werk tegen de baas, je weet toch dat een vrouw 2 gezichten heeft, ik heb er 5 ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar ff serieus, als ik het goed begrijp ben je eigenlijk een grapjas die serieus is of tewel een serieuze grapjas ?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik jouw nek zou omdraaien zou de grapjas het alleszins geweldig vinden, en de serieuze zou mij waarschijnlijk zelf een draai geven :-)
    Bij mij is het soms mijn engeltje en mijn duiveltje..hihi..ik geloof wel dat veel mensen dat syndroom hebben (knipoog)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja alles heeft een keerzijde hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. k denk niet dat er iemand is met maar één kant, k ben die alleszins nog nooit tegen gekomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen