Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









donderdag 20 februari 2014

Over 'drie' gesproken...





De gedrevenheid waarmee ik ooit schilderde ben ik kwijt.
Het losraken, losmaken van mijn realistische manier van werken was een boeiende en bevlogen periode.
Vooral de acceptatie van het niet meer commercieel hoeven werken gaf een groot gevoel van vrijheid.
Dit werk is alweer 18 jaar oud! 
Mijn schoonfamilie, van zeer gelovige huize negeerde mijn werk volkomen, maar wel op een beleefde manier. Zo verging dat mijn partner van destijds ook. 'Je bent een groot kunstenaar met een bijzonder talent...Maar liever niet hier aan de muur'. Nee, 'kunst' voor 'boven de bank' is het bepaald niet.
Inmiddels alweer 15 jaar alleen...( Vind je het gek als je m'n werk ziet? hihihi)
En wat die gedrevenheid betreft...het was toch ook wel de alcohol die mijn remmingen weghaalde bij het schilderen en dat wil niet zeggen dat ik constant bezopen was als ik schilderde.
Nu reeds bijna 6 jaar 'zonder' drank. Mijn bevlogenheid blijft weg en mijn geestelijke strijd met de verslaving is terug.
Zie het niet geschreven artikeltje hieronder...



5 opmerkingen:

  1. Stevig dat artikeltje hieronder ........ zegt meer dan je denkt .....!

    En sorry, maar ook bij ons zou het schilderij ook niet boven de bank komen, de bank staat in het midden van de woonkamer..... dus........, sorry.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is inderdaad allemaal niet zo simpel, zowel voor de verslaafde als voor de mensen rondom hem/haar.
    Ik heb ook lang geleefd met een aan alcohol verslaafd iemand, maar nu gelukkig ook al een hele tijd niet meer.
    Begrip en geduld zijn 2 grote woorden die een mens moet hebben, en de steun doet ook veel.
    Volhouden walter dat is de boodschap, hoe moeilijk het soms ook is of kan zijn, volhouden.
    En vooral volhouden voor jezelf!
    Want de slogan "alcohol maakt meer stuk dan je lief is" dat klopt.
    Liefs..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ai, die zin mijn bevlogenheid blijft weg en mijn geestelijke strijd met de verslaving is terug.
    Daar schrik ik van, gevaar ligt op de loer. Ik hoop dat je kunt volhouden, de weg terug is zo oneindig lang.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ferrara, ik werk er hard aan en het gaat me zeker lukken...dank je voor je reactie.

      Verwijderen
  4. volhouden Walter, je weet dat je het kan, zelfs al 6 jaar

    BeantwoordenVerwijderen