Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 18 februari 2014

Soms voel ik mij een gevangene.



Zo 'vrij' als en vogeltje en toch voel ik mij af en toe een gevangene van mijn eigen gewoontes.
Gevangen in cirkels van gedachten, gevangene door uitstel en afstel.
En dan lees ik wijze teksten over hoe je dat kan doorbreken en hoe je daar anders mee om kunt gaan.
Laatst las ik echte een hele wijze, zo een waarbij je denkt, ja dat is het, dat komt bij me binnen!
Bleek het een tekst van mezelf te zijn..
Tja, zo zie je maar, de ene keer werkt iets wel, de andere keer helemaal niet.
Kijkend naar deze foto van Poppie bedenk ik mij ineens;
Is het eigenlijk niet zo dat als je die gevangenschap ervaart dat het vooral komt omdat je je blind staart op de tralies en niet meer kijkt naar de werkelijkheid van de 'ruimte'?
Simpel gezegd, kijk naar wat je wel kan en niet steeds naar wat je niet kan.

Erg wijs gezegd voor iemand die alweer de hele ochtend in zijn ochtendjas rondhangt.
Aha, nu begrijp ik ineens waarom het een ochtendjas heet!
Ik moet het ding gewoon m'n badjas gaan noemen!

7 opmerkingen:

  1. Hopelijk kun je deze cirkel weer snel doorbreken.
    Trek er lekker op uit, het zonnetje is uitnodigend.
    Fijne dag vandaag Walter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms weet je het.........., maar ja dat moet je dan wel weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geloven in jezelf en jezelf op de eerste plaats graag zien, dan gaat de rest een heel stuk beter.
    Liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi dat je zelf de antwoorden weet en geeft. Soms moet je er even naar zoeken, maar je hebt ze gevonden. Prachtig, onder de indruk zijn van je eigen wijsheid, wat wil je nog meer, man? Je bent je eigen raadgever.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kan je een hoop wijze raad geven maar dan eerst maar even op mijzelf toepassen. En ja dat lukt ook vaak niet dus hou ik het voor mij. Ik weet ook niet of je er wat aan zou hebben. Ik lees vaak wel maar antwoorden vind ik erg lastig. Het beste Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Reageren is 'beter' dan antwoorden en reageren doen jullie geweldig.
    Bij dit soort stukjes is het niet zo dat ik oplossingen van bezoekers verwacht hoor. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. niet vergeten van af en toe eens uit te breken hé

    BeantwoordenVerwijderen