Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 16 maart 2014

De dingen die men zondags doet.




Voordat alles anders werd..
Het licht op zondag zag er anders uit dan het licht van doordeweeks. 
Eten was lekkerder en gezelliger en met een toetje.
Op straat was het stil, behalve dan het komen en gaan van wat kerkgangers.
Zondag rook naar..zondag.

Tja, welke dingen doen wij eigenlijk vandaag de dag op zondag?
Zelf praat ik mij een extra relaxte dag aan en helaas ga ik tegenwoordig toch even naar de supermarkt.
Zijn er mensen bij wie het lukt de zondag nog als speciaal te zien, te behandelen?

Ik zal wat extra ruimte laten op 'reacties'...
Tenzij een blog bezoeken op zondag niet jouw 'ding' is.
(Tegenwoordig hebben wij dingen die al dan niet je 'ding' zijn.)

Voor de gelegenheid heb ik het afgebeelde stel gescheiden.
Er wordt heel wat afgescheiden tegenwoordig, vandaar.
Trouwens, met het stel ben ik klaar!





4 opmerkingen:

  1. Heerlijk op zondag mag alles en moet niets.
    Geniet er van Walter.
    Fijne zondag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemiddag Walter, voor mij is zondag, zondag!
    Die is voor mezelf, nog steeds. Ik probeer met de hond gaan te wandelen en te genieten.
    En raar maar waar ga ik geregeld naar de kerk ook al ben ik niet gelovig.
    Vandaag moet ik naar holland met ons mams voor een feestje van de broer van mijn moeder
    die 70 wordt.
    Het is in Alphen aan de Rijn.
    En we vertrekken nu. Ik wens jouw een fijne dag toe en je leest me wel weer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zondag is zondag, toch min of meer een soort rustdag, alhoewel we soms heel actief bezig kunnen zijn.
    In elk geval een dag zonder de normale doordeweekse beslommeringen.....indien mogelijk....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Naast allerlei praktische zaken is de zondag mijn luierdag.

    Maar ook dwaal ik over het internet over verschillende blogs.

    Vrolijke voorjaarsgroet,

    BeantwoordenVerwijderen