Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 25 april 2014

We voelen aan wat goed voor ons is?




Was dat maar waar!
Ergens is de verloedering begonnen...wat is er nog over van onze 'natuur', de menselijke intuïtie die ons doet leven opdat we langer en gezonder leven?
Tja, of zijn we toch een samenraapsel van het toeval?
Op hol geslagen cellen die bij toeval tot mens werden.
( Sorry God, tis niet persoonlijk bedoeld hoor)
Gelukkig ervaar ik het leven als iets heel bijzonders en iets magisch.
Geen opeenstapeling van wetenschappelijke feiten en logica.
De mystiek ligt uiteindelijk in wat we niet weten!

Maar, zoals vaker de laatste tijd hier op mijn blogs, ik dwaal af.
Door samenloop van omstandigheden (-_-) ben ik weer eens bewuster gaan leven..en merk gelijk wat voeding met mijn lichaam deed en doet!
Voelen we aan wat goed voor ons is?
Waarschijnlijk wel, maar we gaan er dwars doorheen vanwege de luxe die we voorgeschoteld krijgen.
Al die producten die je in de folders van de supermarkten ziet, laat staan die overdaad in de schappen!


Niet dat ik daar al veel mee deed hoor ( alhoewel?), maar tegenwoordig maak ik mijn eten weer recht toe recht aan.althans voor mijn doen. ;-)
En ik moet zeggen, ik voel me een stuk beter, bijvoorbeeld door geen zoetigheid meer te eten, geen calorierijke onzin. Vanwege mijn leeftijd ( zo dacht ik) had ik de laatste tijd vaak wat vocht rond de enkels, ze zijn weer heerlijk bottig!
Het is wel weer even wennen...bieten/tomatensap, zelf geblenderd....Het kind in mij roept gelijk, bah, lust ik niet! Na een tijdje wordt het 'lekker', anders lekker.
De afgebeelde omelet;
Spinazie, omelet met verse basilicum blaadjes en een beetje geraspte kaas.
De saus? Bieten/tomatensaus met een paar druppels worcestersaus.
Een maaltijd die letterlijk positieve energie gaf!



1 opmerking:

  1. We voelen aan wat goed voor ons is en we weten meestal ook wat niet goed voor ons is....
    En daar begint de verloedering, de ontkenning en .......

    BeantwoordenVerwijderen