Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 6 mei 2014

Stel je voor...



Stel je voor dat het echt tot je doordringt dat je niets meer te zeggen hebt,
niet omdat je 'nietszeggend' bent, maar omdat je ineens beseft dat alles al gezegd is.
In het gunstigste geval word je dan een stille glimlacher waarvan iedereen denkt;
'Ach kijk, die arme ziel heeft zijn verstand verloren.'
Natuurlijk zou je dan een potje, blikje of ouwe hoed voor je neer kunnen zetten.
Dat kan dan zomaar een soort maatschappelijke uitkering gaan worden!
Stel je toch eens voor dat je niets meer zegt en alleen maar glimlacht.

Zelf heb ik zin in een prachtige lente en een nog mooiere zomer.
Maar wie niet eigenlijk?
Dan heb je tenminste weer iets te zeggen:
'Wat een heerlijk weer is het!'
En als je dan niet oppast heb je zo weer een heel gesprek!




6 opmerkingen:

  1. Ik kan het mij moeilijk voorstellen, zou alles ooit gezegd kunnen zijn? En als ik ooit niets meer zeg en enkel nog glimlach dan leef ik in mijn eigen wereld en/of ben ik dement..stel je voor..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als het zo nu en dan doordringt tot me........ glimlach ik stilletjes...........( soms denk ik dat nog niet alles is gezegt, stomme ik )( ook daar glimlach ik steeds meer om)( merk dat ik steeds meer glimlacht) ( wat moet ik anders) (wat kan je anders ........... )( &-[ )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. toch moet ik zeggen dat je het aardig doet op je blog! ;-)

      Verwijderen
  3. Soms zegt " niets zeggen " meer dan een hele preek.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. :-)
    en de muziek walter..... is die er ook nog:-)

    dat zegt namelijk alles:-)
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen