Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 3 augustus 2014

Haantjes in Gouda.

Gister wel weer gezellig de stad in gelopen, maar het museum besloten we een andere keer te doen.
Man o man, wat was het goddelijk warm!
Natuurlijk zou je erover kunnen zeuren, zo van; nou dit is ook niks hoor deze hitte.
Wij zeurden anders; Wat is dit heerlijk, kon het maar altijd zomer zijn!
Gezellige drukte in Gouda en Jan heeft goeie ideeën.
'We gaan kibbeling eten uit een bakkie', dus ik pruttel nog iets over dat er misschien geen viskraam is en Jan heeft 'm al geroken!
Tja, dat kluizenaarsgedoe van me...hihihi, ik was een beetje de nuchtere realiteit kwijtgeraakt!

Daarna heet slenteren door Gouda, echt heet, maar wel zalig.
Terrasje gepikt, diefstal dus.
Een goddelijk meisje bediende ons, ja hoor er zijn gerust leuke mensen in Gouda.
Daarna kwam een beeldschone jongeman ons ondeugend vragen of we nog verdere wensen hadden..
Die hadden we...gewoon weer aan de wandel gaan!
Jan is een ontzettende pure man, al zeg ik het zelf..hihi.
Midden op de weg blijft hij ineens staan om met gespreide armen van alles en nog wat uit te leggen en te verbeelden.
Gebarentaal ondersteund door bijna dichterlijke woorden..
Ja, leuke man. ( Of had ik dat al verteld?)
Mijn Nikon had ik thuis gelaten, veel te heet, zo'n groot ding op je buik.
Smartphone van Jan...ik bleef staan en zei tegen Jan;
Pak jij dat haantje even?
Vandaar de foto.
Thuisgekomen, uitgestrekt de tuin in..
Jan kookt vanavond.
Het is toch allemaal wat.
Ik hoop niet dat ik ineens wakker word en dat Jan alleen maar een fantasie was en eigenlijk Piet heette.

2 opmerkingen:

  1. Oh, wat ik me nog afvroeg: 'Kan Jan ook goed met Poppie?' Zou voor mij wel een voorwaarde zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen