Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 4 augustus 2014

Schiet me gerust lek!

Mijn ouders waren niet godsdienstig, ik zou bijna zeggen; Goddank, maar dat zou dan een contradictie zijn, alhoewel..
Mijn ooit katholieke oma was in haar jeugd gekastijd door gefrustreerde nonnen..zij kon het woord 'geloof' niet meer aanhoren. Ze was de allerliefste oma.
Godsdienst, geloof, we hadden het blijkbaar ooit nodig om ons in het gareel te houden.
Het is teveel voor mijn grijze container, want het liefst zou ik...
Nee, natuurlijk doe ik dat niet en ga gewoon door met andersdenkenden lief te hebben.
Ook al prediken sommigen de haat waar zij ooit zelf onder geleden hebben.
Als het weer meezit en de vrede ook, ja dan wil ik toch Israël wel eens beleven.
Met mijn kop zal ik er niet uit de toon vallen ;-)
Kijk en als je dan een soort statement maakt moet je wel je kop erbij durven zetten!
Haha, dus beeld ik mijn jongere broer af!
(Geintje)

6 opmerkingen:

  1. Geloof is er altijd geweest om mensen in het gareel te houden, en zo is het in deze moderne tijd nog steeds.. er wordt ook vaak misbruik gemaakt van het geloof.
    gewoon effe kijken naar het nieuws en hopla, daar verschijnt het misbruik.
    Israël was een mooi land, ooit.. nu?
    Je jongere broer ziet er in ieder geval goed uit! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Buuf en A, volgens mij 2 mensen die de wereld in evenwicht houden door liefdevol en begripvol te zijn. Maar natuurlijk kan ik het mis hebben... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik probeer dat toch.
    Maar jij bent dat ook hoor Walter, een man naar mijn hart!
    Ik ben wel geen Jan, maar desalniettemin ben je een man naar mijn hart ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helaas wordt godsdienst al eeuwenlang misbruikt door wapenhandelaren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Terrebel, we blijven ons kleine protest laten horen...

      Verwijderen