Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 4 augustus 2014

Liefde is als haat.

Dat wat je voelt en voedt, dat groeit.
Maar zeg nou zelf, hoe voelt het voor je als liefde groeit, hoe voelt het voor je als haat groeit?
Toch maar even een toelichting over de kop van dit bericht..
Dat wat in de wereld gebeurt, we kunnen er niet meer omheen.
Geen journaal meer kijken, geen nieuws meer lezen?
Paard met oogkleppen worden opdat je niet schrikt van wat 'naast' je gebeurt?
Stel dat we dat gaan doen, kop in het zand, zal er dan sneller vrede zijn misschien of zal dan de haat en het geweld nog meer gaan woekeren?
Maar stel dat ik alleen, alleen ik dus, me er niet meer mee bezig houd...en gewoon geniet van het leven.
Natuurlijk kan ik vooral over schoonheid, liefde en genieten blijven schrijven en over de grappige en leuke dingen van het leven om dan heel af en toe een stukje te schrijven met een rare titel, zoals 'Liefde is als haat'.
Je weet maar nooit of er dan toch die ene geweldadige extremist net even z'n laptop aanzet om even te zwaaien naar vrouw en kinderen via skype om vervolgens zijn geweer leeg te gaan schieten op hen die hij meent te moeten haten en al netsurfend ineens 'Liefde is als haat' ziet staan op een of ander blog...
En dan z'n leven verbetert...
Vind je het erg dat ik hier even om glimlach?
Maar je weet maar nooit toch?

Eerst maar eens wat foto's dan?

We beginnen met die van Jan;



Jan, aardige lieve man...
psje, er staat onterecht (@)Walter's op, dat heeft te maken met dat ik de foto er via mijn Picasa heb opgezet.

5 opmerkingen:

  1. Ja, wat te doen? Het nieuws wat ik hoor is zo erg. Wat kan ik doen? Af en toe een petitie tekenen? Geld storten? Activisten steunen? En verder doorleven en van de mooie natuur genieten? Me schuldig en machteloos voelen? Niet meer naar het nieuws luisteren, want ik word er zo down van? Ik probeer het allebei en blijf me rot voelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wilde ook nog zeggen. Fijn dat je Jan hebt leren kennen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Geri, en misschien moeten we wel doen door niet te doen..Wu wei...en vooral zelf door blijven doorgaan met liefde verspreiden! En jij doet dat prachtig op je blog.

      Verwijderen
  3. Ik begrijp je bedoeling.. maar mogen, moeten we soms niet wat egoïstisch zijn en genieten van het "ons"?
    begrijp jij mij?
    liefs..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker buuf, dat houdt het evenwicht in stand. Ons mee laten slepen zou de boel alleen maar verergeren...Dus ik begrijp je.

      Verwijderen