Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 8 september 2014

Altijd vandaag.


Ouder worden is vreemd, en dat terwijl het altijd al zo geweest is..
Je zou toch zeggen dat de mens daar allang vertrouwd mee zou moeten zijn!
Leven in het nu, theoretisch zeer aantrekkelijk, dan is het altijd vandaag.
Jezelf als ouder ervaren heeft eigenlijk vooral te maken met vergelijken.
Niet alleen met anderen, maar misschien vooral met jezelf!
Jezelf vergelijken met 'gisteren', en dan bedoel ik het grootschalige gisteren.
Het letterlijke gisteren ben je soms vandaag al vergeten, vooral als dat gisteren een kabbelende dag was, of misschien juist een hele hectische, waardoor je weinig bewust beleefd hebt.
Eind van dit jaar word ik 65, financieel hoop ik in ieder geval mijn vaste lasten nog te kunnen betalen.
Leven in dit nu van vandaag en toch zoveel mogelijk op het daar en dan anticiperen.
In ieder geval heb ik mijn best gedaan en verder is het dan in dit geval;
Wie dan leeft die dan zorgt.
Ik hoef in ieder geval mijn auto niet weg te doen!
Die heb ik namelijk al 25 jaar niet meer!
Ook een voordeel is dat ik straks niet meer op dieet hoef...
Van gezond basicfood word je nou eenmaal al snel superslank.
Ben zelfs al begonnen met het kopen van afgeprijsde groentemixen vanwege de houdbaarheids datum.
Ach, van de nood een deugd maken, volgens mij ben ik daar niet slecht in.
Het bewijs ben ikzelf...Ik leef namelijk nog!
;-)

Ben bijna mijn voornemen van gisteren vergeten;
Ik wens je een mooie week!
Jaja, ik weet het, ik zou het per dag doen, maar dat ga ik zeker vergeten, vandaar!
Trouwens, natuurlijk wens ik iedereen altijd een mooie dag...
En van dat stil zijn is, zoals je ziet, totaal niks gekomen!

11 opmerkingen:

  1. En vandaag worden we weer ouder.
    Ik hoop dat die houdbaarheidsdatum achter op je achterwerk nog heel wat tijd te gaan heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij mij zit de streepjescode tussen m'n....schouderbladen! ;-)

      Verwijderen
    2. Geeft dat geen probleem bij Hoogvliet ? ;-)

      Verwijderen
  2. Ach, alles heeft zijn tijd ;0) persoonlijk vind ik het wel prima ouder worden dat betekent dat je er nog bent, toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Das wat ik al zei; Ik leef namelijk nog! En wie weet blog ik gewoon door na mijn dood? :-))) Enne het is een hobby die nauwelijks iets kost, dat scheelt ook!

      Verwijderen
  3. Walter, nog een tweede berichtje ... want ik twijfel opnieuw over feit of mijn eerste berichtje jou bereikt heeft ... Laat het even weten. Vond je schrijfsel over ouder worden namelijk leuk. Had in mijn eerste berichtje / linkje meegestuurd in het kader van ouder worden. Herman van Veen's 'Later' https://www.youtube.com/watch?v=6Ik665tibhI

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed dat je dat even gedaan hebt, het eerste is inderdaad niet binnen gekomen...

      Verwijderen
  4. Bloggen na de dood......dat zou nog eens spektaculair zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het risico van berichten in de wacht zetten die dan later automatisch verschijnen...ai, zal ze maar niet te lang van te voren voorbereiden!!!

      Verwijderen
  5. moeilijk hé, we willen graag leven maar niet ouder worden, moest dat kunnen dat ze onze leeftijd op een bepaald moment bevriezen, en de rest van onze dagen even oud blijven :-)
    65 is nog jong
    maar echt oud worden en eigenlijk niks meer kunnen dat moet heel erg lastig zijn en vast ook wel frustrerend, k maak mij daar soms zorgen over
    maar nu probeer ik dat aan de kant te zetten en duik m'n bed in, slaapwel x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ouder worden blijft 1 van de mooie dingen des levens en soms ook dubbelzinnig.
    Maar het is en blijft ook een geschenk van de natuur.
    Mooi omschreven walter.

    BeantwoordenVerwijderen