Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 9 september 2014

Ergens in geloven, helpt dat?


De euforie van het New-Age denken lijkt een beetje uitgewerkt, achterhaald misschien.
Toch zijn er bij mij gelukkig nog wat sporen van achter gebleven...
Niet dat extreme van; je kan zijn die je wilt zijn.
Alhoewel door in iets werkelijk te geloven kan je een heel eind komen..tot aan je 'natuurlijke' grens.
Onze basis is nou eenmaal gevormd door dat wat wij in het leven tegenkwamen.
Ergens in geloven, laat ik het een beetje klein houden op dit blog 
( aan Werkwijze blog kom ik even niet toe..)
Mijn groente 'smoothie' van elke dag, gelukkig weer opgepikt.
Werkt het omdat ik erin geloof?
Lijkt me eigenlijk wat ver gezocht, vocht verdwijnt uit je benen door geloof?
Eerlijk gezegd heb ik daar niet eens aan gedacht toen ik er weer mee begon.
Nee, in het placebo effect van gezond eten geloof ik in ieder geval niet.
Gezond eten werkt gewoon en bij elke 'aandoening' is wel een voeding te bedenken die ondersteunend werkt om je gezondheid te bevorderen.


4 opmerkingen:

  1. Natuurlijk werkt het als je ergens in geloofd..!!
    Zeker als je daarbij zoiets lekkers maakt als een smoothy met de juiste ingrediënten.
    Daar krijg je zeker wel dunne benen van. (alleen niet te veel zout erbij, want dat werkt dan weer tegen :-)
    Heb het goed vandaag Walter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O je schrijft dus nog wel (glimlach) ja elk mens gelooft wel iets Walter. Zonder geloof in iets kan het niet eens. Tja geloof kan je soms ook vertalen in vertrouwen ....nou ja ik hou maar op met losse gedachtes te schrijven daaaaag

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezond eten werkt! Zeker weten!

    BeantwoordenVerwijderen