Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









vrijdag 19 september 2014

Een luchtig en waterig bericht.



Een schuifbare stangdouche..
Zal ik er een rommelig verhaal van maken?
Want rommelig verliep het.
Samen naar de Gamma, de dure uitvoering of de voordelige?
Wikken en wegen en dan toch maar de duurdere.
Drie standen kop, en die heb ik zelf namelijk ook.
De vrolijke, de verdrietige en de neutrale.
Maar helaas ben ikzelf niet geschikt als douchekop.
Om een kort verhaal lang te maken, het was passen en meten en dat ging gelijk op met het passende gereedschap erbij zoeken. Dan weer kruiskop, dan weer de alledaagse eenvoudige gleuf.
En toen..toen bleek de oude slang (nee, niet mijn kwaadaardige buurvrouw), de oude slang ging met geen mogelijkheid los!
Dus pakte ik de oliespuit..Geen beweging in te krijgen nog. Volgende dag wel.
Het leek nu voor de wind te gaan. De nieuwe stang met nieuwe slang en nieuwe kop werden succesvol bevestigd!
En toen de desillusie...het inschuif-ophangsysteem van de douchekop bleek niet te kunnen draaien vanwege het feit dat de stang ooit in de hoek van de douchecabine geplaatst was!

Gefrustreerd het hele zooitje weer zo netjes mogelijk in de verpakking gefrummeld ( het was ons toegezegd dat dit mocht), terug naar de Gamma. En daar bleken alle systemen hetzelfde te zijn..
Dus dan maar alleen  nieuwe slang gekocht. 3.95 eurootjes is te doen.
Natuurlijk redelijk teleurgesteld, mooie douche werd eenvoudige slangwissel.
Maar toen..Tatteratata!!!! Notabene bij het Kruidvat verkochten ze een douchekop met ledverlichting! (afgeprijsd tot 5 euro!)
En niet zomaar led, nee...te heet was rood licht, te koud groen en precies goed genoeg, blauw!
Zonder batterij, 't werkt op waterkracht!
Dolle pret, want in een donkere badkamer douche je nu in kleur.
Natuurlijk liever niet in rood of groen licht...
En verder over donderdag...we gingen met de trein naar Utrecht.


Wat blogberichten betreft, ik kan het niet meer echt bijhouden.
Zeg nou niet; niks hoeft! :-))))
Want dat weet ik ook heus wel!
Moet toch ook m'n foto's kwijt...

 Bekeken vanaf een terras.



Jan is een Bourgondisch type en dat merk ik aan MIJN broekriem!
Hahaha

8 opmerkingen:

  1. Geweldig, dat het toch gelukt is.....en hoe....zelfs met gekleurde lampjes...!
    Vier nog maar lekker even vakantie, met die broekriem komt het later wel weer goed.
    Of een gaatje erbij maken, dat kan ook nog.
    Fijne dag vandaag en op naar een mooi weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oi Marjolijn, als ik al die gaatjes nog moet vullen moeten er nog minstens 6 kilo bij..en dat doe ik maar beter niet ;-)

      Verwijderen
  2. Staan jullie voortaan gekleurd onder de douche .......
    En als je nog niet bij het laatste gaatje bent .....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat van dat laatste gaatje...ik moest er even over nadenken! :-))) Je bedoelt natuurlijk dat laatste gaatje van het doucheputje! Gekleurd licht uit een douchekop..het valt onder 'gadgets'... ;-)

      Verwijderen
  3. Dat is normaal dat je broeksriem wat zwaarder wordt he Waltertje, je Nikon moet dan ook rond de hals en niet aan je riem! Hahaha.
    Met dit weer moet een mens toch eigenlijk genieten op alle gebied, groot gelijk!
    Dus geef je nu licht in het donker.. geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, de Winkel van Sinkel ... leuke tent. Leuke stad ook, Utrecht.
    Die douchekop vind ik minder, maar dat zal jouw pret niet drukken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, Ferrera! Nee, dat drukt de pret zeker niet...mannen blijven nou eenmaal altijd jongetjes. Ik vind het een vrolijk wonder als ik douche! Maar ja, hoe lang gaat zoiets mee? Ach, voor 5 euro heb ik nu reeds de pret er al uit. :-)

      Verwijderen
  5. De technische details gaan me boven de pet. Maar het resultaat lijkt me een belevenis.

    BeantwoordenVerwijderen