Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 30 september 2014

Is wat je doet wie je bent?

Deze vraag stelde ik mijzelf en wel vanwege het feit dat ik....schrik niet...de laatste tijd niet zoveel meer doe.
Natuurlijk is dat gerelateerd aan wat 'men' in het algemeen vindt wat men zou horen te doen.
Toen iemand mij vroeg ( een bestaand iemand, hihihi) wat ik zoal de hele dag deed, had ik daar niet echt een antwoord op.
Het zou een raar antwoord zijn als ik zou zeggen; 'Ik leef de laatste tijd vooral in mijn hoofd'.
Maar ook dat is niet helemaal waar. 
'Je bent wat je eet', das ook zo'n uitdrukking!
'Je bent wat je doet', kunnen we dat hard maken?
Het is makkelijk als je kan zeggen; 'Ik ben restaurateur, of ik ben kunstenmaker...
Dat gaat al vele jaren niet meer op, nou ja...dat 'kunstenmaker' in de breedste zin van het woord, misschien nog wel.
Maar stel dat ik zou 'moeten' verwoorden wat en wie ik ben en in dit kader vooral wat ik doe...
En nu komt het vreemde.
Want als ik zou zeggen, ik ben liefde en vrede, dan hoort daar toch eigenlijk een hele lange toelichting bij!

Die toelichting kun je downloaden via; www.Jeneemtmeindemaling.nl

In ieder geval heb ik weer eens een zeer (on) bevredigend schrijfsel in elkaar gezet.
Bedenk me ineens;
Is wat je niet doet wie je bent?
Oké, dan ben ik in ieder geval geen terrorist.
....
En ja, ik maak mij wezenlijk bezorgd om de gekte in de wereld.


8 opmerkingen:

  1. jij doet nog heel veel, o.a. ons aan het denken zetten :-)
    zelf doe ik aan energiebesparing (mijn eigen energie dan ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je bent wie je bent, en je doet wat je doet.
    En nu hoef je alleen maar te genieten in het Limburgse land en dat zal best lukken...!!
    Fijne dagen samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je ontkent wat je doet .... ontken je dan jezelf...... ????
    En kan ik ontkennen wat ik niet doe ? Ik doe het dan nog steeds niet....

    Morgen kom ik hier niet langs ..! ..... ik doe dan iets niet, maar kan ik dat ontkennen want ik kom morgen niet langs..... ? (raak het spoor kwijt)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je hebt het weer helemaal begrepen A.

      Verwijderen
    2. Ik heb weer iets begrepen, wat ik nog begrijpen moet ....
      tot niet rnorgen..... oftewel overmorgen.... ;-) (-:

      Verwijderen
  4. je moet je alleen maar zorgen maken om jezelf, en dan ben je wie je bent !
    als je iets voor anderen doet moet het wederzijds zijn of er moet tenminste een welgemeende dankjewel achter komen....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo, dat is filosofie van de bovenste plank.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hum.......je hebt al eens eerder geschreven dat je niks deed. Toen zei ik ook al dat niks doen moet kunnen. Het kan zalig zijn. Wat zeg ik...het is zalig. En ach.....je bent kater weer van alles gaan doen en dat zal nu ook wel gebeuren.

    BeantwoordenVerwijderen