Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 29 september 2014

Geld maakt de ongelukkige niet gelukkig.


Natuurlijk een hele goeie week toegewenst, voor iedereen..
En daar hoor ik dus ook bij.
Maar wat geld betreft...als je er goed mee om weet te gaan kan het bijdragen aan je geluksgevoel.
Dus niet aan je geluk, maar aan het gevoel!
Geluk via geld geeft vroeger of later toch vaak een...kater.
Hebzucht naar meer geeft onrust waardoor je vergeet te genieten van wat je hebt en wat er is!

Komende week zal ik weer...
Nee, dat bericht ik dan toch liever achteraf!
Je moet het noodlot niet tarten door reeds op voorhand over je geluk dat nog komen moet, te gaan vertellen..

En? Had je nog bekeken hoeveel geld er op dat schoteltje lag?
Ja toch!
Ik telde 3.30 euro.
Maar heb ik wel zorgvuldig geteld?


6 opmerkingen:

  1. Mooi geschreven, Walter,
    Ook voor jou een goede week.
    Groetjes, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt het vast wel goed geteld Walter...!
    Mooie week en geniet nog even van het mooie weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De kater is, een bodemloze portemonee of een gat in mijn zak .... en geen van de twee voorgaande dan is het wel de vrouw die er wegwijs mee weet...... ;-) en dan hebben we het nog niet over onze overheid..... !!! &-I
    En ik kan maar tot tien tellen dus bij die munt linksonder hield het tellen al op ..!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Walter,

    Hebzucht is een mens eigen ;-) Beetje meer van ditte en een beetje meer van datte...
    Tja... en hoe dan ook, geld hebben is wel zo gemakkelijk... al is het niet geluk makend.

    Jij ook een hele fijne week gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja die deur is al open inderdaad.

    BeantwoordenVerwijderen