Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 29 oktober 2014

Drie lagen mens.





Reizen met de trein.
Vaak te druk en helaas te onbetrouwbaar tegenwoordig.
Ach, in principe kom je meestal wel van A naar B, of in mijn geval van G naar R.
En als ik dan zo zit...en als ik dan rondkijk zie ik drie lagen mens.
Tot mijn verbazing is de onderste laag vaak 'spijkerbroek', jong of oud.
De middelste laag bestaat uit laptop of mobiel.
En waar ooit de bovenste laag bestond uit een levende blik of minder levendig ( vermoeidheid), bestaat die nu uit zombie achtig gestaar naar een schermpje.
Zelf ben ik Stil, maar dan wel met muziek in de oren uit mijn mobiel en..
mijn onderlaag bestaat uit een spijkerbroek.
De verloedering ( verbroedering?) is niet meer te stoppen.
En dan te bedenken dat er ergens extremistische gekte aan de hand is...
Stuur ze in 'godsnaam' mobieltjes en spijkerbroeken en geef ze gratis internet, opdat ze kunnen kijken naar clips, bloopers en kunnen chatten via Whats App en kunnen vragen; Schat, hoe is het met je en hoe is het met de kids?

Woensdag, Stilte-dag, soms word ik stil van onbegrip als het over geweld gaat.
Drie lagen mens...

4 opmerkingen:

  1. Ja, reizen per trein valt niet mee.
    Zeker niet met de vallende blaadjes op de sporen, die kunnen voor veel vertraging zorgen en dan is het nog niet eens hartje winter.
    Maar goed je wordt wel voor gereduceerd tarief van G naar R gebracht, dat moet toch ook wel prettig zijn....!!
    Fijne stilte dag vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sinds dit jaar reizen wij 1-e klas. Ik heb nooit gedacht dit ooit te zullen gaan doen. Ik vond het gezellig met anderen te reizen. Maar het is nu zo druk, ik word er bekaf van. Voor het mooi hoef je niet 1-e klas te reizen, maar de rust en stilte is weldadig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die drie lagen mensen, beperkt zich niet tot alleen de trein.
    Sommige mensen weten je niet eens meer aan te kijken, want ze antwoorden kunnen ze nog maar enkel via hun mobiel of tablet.
    Wat wel leuk is dat als je gaat Skypen, dat sommige vergeten dat ze gezien worden, in al hun glorie............................................................... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aks je bedenkt wat er allemaal aan de hand is in de wereld ben ik geneigd te denken dat het wel of niet op tijd aankomen en vertrekken van treinen maar een futiliteit is.

    BeantwoordenVerwijderen