Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 6 oktober 2014

Veranderingen.


Een boom...
Best wel even wennen als dingen 'onverwachts' veranderen.
In ieder geval voor mij, want hoe flexibel je bent weet je pas als iets aan de orde is.
Dat eerste bezoek...eigenlijk niet zo gepland.
Oké, via de cam/skype hadden we al vaak enorme pret...
En dan elkaar zien...gelijk al een meer dan brede glimlach van 2 kanten toen ik de deur open deed!

Maar ik wilde het hebben over 'veranderingen'....
En te persoonlijk ga ik daar natuurlijk niet op in!
Mijn eigen privacy, daar doe ik mee wat ik wil, maar met die van een ander ga ik discreet om.
Wat is nog discreet in deze tijd van media gekte?
 
Het goede nieuws is...dat mijn Tomado friteuse het reeds begeven heeft!
Hahaha, wat verwacht je ook voor 20 euro?
Maar ik ga natuurlijk wel terug naar de winkel.
Als ze het er niet voor kunnen maken, moeten ze het gewoon niet doen!

 Bloggen...
Langere schrijfsels worden vaak niet gelezen...
Dus ik weet niet of je er nog bent....
Mocht je al afgehaakt hebben dan ga ik toch nog even door voor die andere lezer.

O, je bent er nog..
Valt alweer mee, want het is een rare wereld.
Er is de ontwikkeling van de techniek die vaak mijn pet te boven gaat en aan de andere kant de barbaarsheid van extreem geweld.
Primitief, alsof er nooit beschaving is geweest!

Laat ik beginnen met de leuke dingen.
J. was toe aan een nieuwe tv...wow en ik mag mee genieten!
Ja ik ben best gek op al die nieuwigheden!
SmartTV, en dan dat HD!
Je weet soms echt niet wat je ziet!
3D, het zal wel...totdat je ( via speciale apps(!!!)...) in een 3D keuze menu terecht komt en je duizelt van verwarring  als, via een 3D bril, de tekst midden in de kamer hangt en de vissen langs je heen de kamer in zwemmen, de fietsers in Hongkong langs je heen rijden en als...
Net als met kleuren tv, onze hersens lijken er nog aan te moeten wennen, want na een half uur 3D was ik wel duizelig en een beetje misselijk. Maar schitterend en spectaculair is het wel!
Veranderingen, daar ging dit stukje over...

Als alles voortkabbelt in het leven lijken we 'veilig' te zijn.
Poging tot interactie met mijn lezers;
Hoe veilig voel jij je nog als je kijkt naar alle veranderingen?


Ik geef toe dat het stukje eigenlijk nergens over gaat.
Ach, soms is nergens alles en overal.

14 opmerkingen:

  1. Helemaal tot t eind gelezen. ;)
    Hihihi herken t ik heb ook helemaal geen probleem met al die technische speeltjes, wauw 3D tv, wij willen er ook een kopen als we gaan verhuizen, beide zijn we grote filmfan. Misschien heb ik haar nog beetje extra aangestoken. ;)
    En algemeen techniek, ben er niet bang voor, alleen ja, met waar ik mee bezig ben, wat ik aanreik, hoe lang blijft er ontvankelijkheid met al die speeltjes, verdrinken we straks daar niet helemaal in, vloeien we er straks niet mee samen, of worden er misschien zelfs een mee. Het Bewustzijn loopt zover achter op de ontwikkeling van de techniek daarin is geen balans. Worden we dadelijk androïde, half mens half robot in plaats van androgyn. :)

    lieve warme groet Kagib

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van dit soort dingen word ik helemaal niet bang. Ik zie ze in een winkel en ben blij wanneer ik weer buiten sta. Ik hoef het allemaal niet te hebben. Gaat er in huis iets kapot dan kopen we iets nieuws. We hebben dus nooit de laatste snufjes, we geven er allebei niets om. Ik lees er wel over om bij te blijven of ik bekijk het op internet. 3 D film en tv heb ik nog nooit gezien, lijkt me een hele ervaring, maar ik hoef het niet zelf. Ik word meer bang van politieke ontwikkelingen, We worden bang gemaakt voor elkaar en dat houdt me meer bezig. En ik ben bang voor het milieu.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was even bang dat ik die andere lezer was,
    maar er zijn meer andere lezers hier....
    En het is en blijft techniek, ....
    stel dat er geen stroom meer is .......
    heb ik nog pen en papier.....
    Ook dat is dan een verandering .....
    Huivering wekkend inmiddels een stroomloze wereld........
    Dan zitten we ook in het donker als de zon niet schijnt.......
    Hoe veilig is dat dan nog ?????

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw stukje zet aan tot denken, Walter. En dat is altijd goed. Het verschijnsel SmartTV brengt de wereld van 'Big Brother' uit '1984' wel erg dichtbij. Wist jij dat men bij het installeren toestemming geeft aan Samsung en LG en zo om ons kijk (en surf-) gedrag in de gaten te houden? Ik vraag mij af wat men doet met die informatie...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja Terrence, sinds kort heb ik door dat je soms onbewust toestemming geeft tot van alles en nog wat als het over je privacy gaat...

      Verwijderen
  5. Haha...jij bent helemaal om als het om "smart" gaat hé, of het nu telefoon of t.v. is.
    Ik weet het niet tegen te houden, maar heb er nog helemaal niets mee.
    Dan dat ik weet dat je er helemaal mee in de gaten wordt gehouden.

    Voor nu een fijne avond Walter.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een smart schrijfsel . Tja je moet het allemaal maar bij zien te houden. En of we nou toestemming geven of niet we wirden overal in de gaten gehouden .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik hou van veranderingen...gadgets..snufjes maar ben ook dol op mijn vulpen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. dat geloof ik graag dat het wennen was aan de veranderingen
    hoe leuk ook t valt niet allemaal direct mee, je moet alles beetje kunnen ordenen in je hoofd

    jij bent duidelijk al veel verder met de technologie :-)
    soms denk ik wel dat ondanks m'n gewone simpele gsm nog werkt ik toch beter eens een andere aanschaf, kwestie van nog te kunnen volgen want straks is er weer wat nieuws onder de zon

    sinds de toestanden met die bende (ik weiger hun naam te zeggen) voel ik me helemaal niet zo veilig meer, ze komen angstvallig dichtbij, ik heb er echt geen goed oog in


    jawel ik lees elk woord van je :-) en meer dan ene keer zodat het goed doordringt haha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ik ben altijd blij je hier te zien...Werkelijk heel blij! Je kan het een soort verliefd zijn noemen... ssttt het blijft tussen ons An. ;-)

      Verwijderen
  9. Moest wel om je lachen Walter: Tomado Friteuse... :-)

    De technische ontwikkelingen fascineren me wel. Wat er bij mij maar moeilijk in kan, is dat wat door mij niet bedacht kan worden, zo simpel bedacht wordt. Neem nou een computer of smartphone. Ik kan typen, breien, haken, schoonmaken, lekker koken, een tuin wieden en misschien nog wel een paar dingen naar redelijkheid. Maar wie bedenkt nou zo'n plat plaatje met nippeltjes en draadjes dat steeds sneller, steeds kleiner wordt (zo'n glimmende stukje alu-folie) waarmee wij elkaar bereiken en zij ons volgen en waarmee wij mogelijk op termijn elkaar volgen en gekker nog, waarmee wij zullen inzoomen op elkaars gedachten.

    Ik ben geboren in het midden van de jaren zestig. Ik vond dat ik wel aardig paste in die tijd. Was dus op tijd bij het station. Maar toen bleek de tijd niet stil te staan. Gekker nog, de boel versnelde met de vaart van een Thalys. Zoef, weg. Had nog willen instappen... Zo'n gevoel.

    Vraag me wel met regelmaat af, of we in de totalitaire technocratie waarin we leven op termijn nog wel bezield blijven leven. Het antwoord dat ik kan bedenken, schrikt me wel eens af, Walter.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onszelf trouw blijven...hoe dat er ook uit ziet. En als een Hedy nog persoonlijk kan reageren op een Walter..dan is er hoop! Een hele dikke kus!

      Verwijderen
  10. Misschien moet er wel verandering komen,
    anders blijft alles gewoon hetzelfde.

    BeantwoordenVerwijderen