Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zaterdag 8 november 2014

Dus was ik genoodzaakt om...




Een tijdje geleden was een laptop nog een luxe, tegenwoordig is het noodzaak.
Geen luxe noodzaak, zoals eerst de telefoon. Alhoewel ik mij niet kan voorstellen hoe het zonder was.
Moest je dan echt naar elkaar toe om iets te zeggen of vragen?
O ja, je kon ook schrijven toen de PTT nog een echt bedrijf was...(hihi)
Ik ben van de telefoongeneratie, dus ik zou het echt niet weten..
Mijn laptop begeeft het al een hele tijd, eergister de knoop doorgehakt en wat moet dat moet.
Internet verbindingen moeten tegenwoordig en mijn hemel wat is dat snel gegaan!
Leven zonder pc en internet begint bijna onmogelijk te worden...

Al bezuinigend ben ik toch weer 300 euro lichter..
En wat wil het geval...deze nieuwe laptop doet continue allerlei onzin tonen.
Er moet nog flink aan gesleuteld worden...
Beter nieuws is dat ik van de 50 euro er tot vandaag slechts 36 heb uitgegeven en daar zitten nog aardig wat verwendingen bij!

3 opmerkingen:

  1. Ik kan me vaag herinneren een leven zonder PC en aanverwante ......

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen internetmogelijkheden...je moet er niet aan denken.

    Voor jou een heerlijk recept. En niet duur ook . Fijn weekend.

    Ingrediënten

    1 pakje parel couscous (200 g)
    1 aubergine
    1 blik kikkererwten (400 g), uitgelekt
    1 courgette, in halve plakken van 2 cm dik
    1 pakje tomatensaus (tomato frito 350 g)
    200 g dadels (zak 250 g), gehalveerd
    1 bakje cherrytomaten (250 g)
    50 g geroosterde amandelen (bakje 190 g), grof gehakt
    4 sjalotten, in kwarten
    4 el olijfolie
    1 kaneelstokje (glazen potje 12 g)
    2 tl gemalen komijn
    Bereiding
    Bereiden
    1. Snijd de aubergine in de lengte in kwarten en snijd de kwarten in stukken van 2 cm. Verhit de olie in een braadpan en bak de aubergine 4 min. op hoog vuur. Bak de sjalotten 2 min. mee. Voeg de courgette, het kaneelstokje, de komijn, tomatensaus en 150 ml water toe. Breng op smaak met peper en zout en laat 10 min. stoven. Voeg de dadels, kikkererwten en cherrytomaten toe en stoof nog 10 min. 2. Bereid ondertussen de parelcouscous volgens de aanwijzingen op de verpakking. Proef de stoof en breng indien nodig verder op smaak met peper en zout. Strooi de amandelen erover en serveer in een mooie schaal met de couscous er apart bij. Lekker met in reepjes gesneden muntblaadjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat we hier allemaal zo aan gewend zijn, he? Het is natuurlijk ook wel heel erg leuk. Ik herinner me mijn eerste computer en dat ik foto's in Word kon zetten en ze vergroten etc. Ik was zo enthousiast. En nu heb ik ook een laptop en wil nooit meer een vaste computer.

    BeantwoordenVerwijderen