Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









dinsdag 4 november 2014

En dan gebeurde er gisteren het volgende;

Schrift voor bezuinigen en dieet.

Mijn vaste pc, waar al mijn bestanden opstaan,daar was niet meer in te komen!
Het wachtwoord werd geweigerd, wat ik ook probeerde en als zijnde digibeet was ik toch even in...laten we het een soort paniek noemen.
Mijn enige mogelijke redding was mijn jongste zoon.
Na een heel ingewikkeld gedoe wist hij toch via 'teamviewer' in mijn pc te komen en ging mijn cursor heen en weer zonder dat ik iets deed.
Lang verhaal wederom kort, het is gelukt. Nu moet ik nog mijn bestanden terugplaatsen.
Bezuinigen:
In twee dagen niet meer dan 7 euro van de 50 gebruikt.
Er is hoop.
Mijn eerste dieetdag zit er ook weer op, gek genoeg lijk ik op zo'n eerste dag enorm op te zwellen!
Verder is mijn AOW aanvraag te laat de deur uit. Dat zag ik pas bij het invullen.
Dat invullen, ik begreep er ondanks mijn redelijke IQ geen mallemoer van en heb gedaan wat ik kon.
Als er iets niet goed is zal ik er ongetwijfeld van horen.
Mocht het tegen zitten dan ga ik volgend jaar wel hier op mijn blog met de pet rond!
En nu niet ineens allemaal wegblijven, hè?
Confronterend is wel dat bij een bepaald soort stress mijn bipo weer gaat stuiteren...
Dat is dan wel weer even het voordeel van 'alleen' zijn.
Ik stuiter niemand in de weg!
Dat was ooit wel heel anders toen ik nog een 'samenwoon' relatie had.
Leven in het Nu, laat ik dat dan maar weer doen.
;-)

6 opmerkingen:

  1. Gelukkig kon je zoon redding bieden, zodat jij de pc weer kan gebruiken.
    Ik kan me voorstellen, dat je gaat stuiteren van al dat gedoe.
    Voor vandaag een betere dag..!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alles wat de overheid aan formulieren heeft is zelfs met een universitaire opleidng & boerenverstand niet in te vullen.
    Hoe was dat ook alweer, leven van de wind .. of was het de liefde ??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Walter,
    Lijkt me verschrikkelijk moeilijk om van zo weinig rond te moeten komen. Kan me er ook geen voorstelling van maken hoe dat zou zijn.
    Wel vind ik het verschrikkelijk dat er in een rijk land als Nederland mensen naar voedselbanken moeten, er beknibbeld wordt op zorg en op bejaarden (65 hè!). Een land van subsidies en toeslagen... formulieren etc. etc.
    Geld maakt NIET gelukkig, maar... het is wel een stuk gemakkelijker leven als je je er geen zorgen om hoeft te maken.
    Zeur, zeur... daar heb jij natuurlijk helemaal geen baat bij ;-)
    Hoe dan ook Walter, ik wens je er heel veel sterkte mee, met je 50euro project. Hahaha... en je dieet.
    Lieve groetjes van iemand die er lekker warmpjes bij zit (ik heb de cv net wat omhoog gedraaid).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. gelukkig ben ik een creatief mens en mijn geluk vind ik in de kleine dingen.. ;-)

      Verwijderen
  4. Daar ben ik ook altijd zo bang voor, dat de laptop uitvalt. Ik heb mijn fotobestanden daarom ook altijd gekopieerd. Gelukkig heb je een slimme zoon die alles gered heeft. Ik vind het logisch dat je uit je evenwicht bent bij de komende verandering ( AOW).
    Gelukkig ben je een creatieveling en alles komt daarom vast weer op z'n pootjes terecht. Respect voor de manier waarop je het aanpakt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Geri enne op je blog lees ik dat jij het ook prima doet1

      Verwijderen