Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









woensdag 5 november 2014

Delen uit eigenbelang.

 Bezuinigen?


 Maar ik houd het graag een beetje speels..

Voor het hele artikel druk op 'meer lezen', hieronder

 
Zeer regelmatig zal ik stukjes gaan schrijven over zuinig en gezond leven.
Eigenlijk gewoon bewuster met de dingen omgaan waardoor je vanzelf bezuinigd.
Zo heb ik voor mijzelf een basislijst gemaakt over het hoe en wat van...spaargeld.
Een soort begroting voor noodgevallen.
Wat te denken van de wasmachine, de koelkast, de tv en de laptop. Het zijn basisbenodigdheden van een functionerend huishouden!
Althans als je daar voor kiest. Bezuinigen en bewust met geld omgaan is een goede zaak, maar liever wel met behoud van een zeker leefgemak/plezier. Zonder de bovengenoemde materiële zaken kan eigenlijk niemand meer. Dan heb ik het natuurlijk wel over de gemiddelde Jan met de pet en Truus met het malle hoedje.
Anno nu ( nov. 2014) kwam ik uit op een bedrag van 4300 euro.
Daarbij zitten ook 2 maanden leefgeld, oftewel 2x basismaand inkomen.
Zorgen dat je altijd +/- dat bedrag op je spaarrekening hebt staan.
Natuurlijk is dit een persoonlijke invulling en een mogelijkheid voor mij om dit ooit nog eens terug te kunnen lezen als ik het nodig heb. Dus...een tip voor mezelf die ik met jullie deel.

Voor het geval dat alles het ineens begeeft!
Hihi, de optimistische pessimist.

3 opmerkingen:

  1. En dan de inflatie doorbereken ten opzichte van je leefverwachtingen of te wel dete verwachten ijd dat je nog meegaat tot de houdbbaarheidsdatum, daarbij de opslag en afslag van wat de regering bij de belasitngen geeft en neemt.
    Doe daar nog maar een scheutje pesimisme bij, ....... zeker aangaan wat Den Haag nog zal verzinnen om je zakken leeg te maken..... het gat in je zak niet vergeten .......
    Hihi, optimistsiche pessimist... ;-)

    Ben benieuwd naar je stukjes de aankomende tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben zelf ook zeer benieuwd....vooral de kunst om het leuk te houden! Dat is prettiger voor mezelf ook en een goede manier van bewuster leven/bezuinigen.

      Verwijderen
  2. Alles kan, maar makkelijk is iets anders! Als alleen zijnde begrijp ik jouw berichten maar al te goed en lees ik soms mezelf. En het leuk houden is ook een kunst maar daar slaag je volgens mij zeer goed in! :-)

    BeantwoordenVerwijderen