Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









maandag 12 januari 2015

Je zal toch naar de wc moeten!

Elk woord dat ik wilde typen over de gekte die er gaande is...het leek niet goed genoeg.
Toen ik gisteren de samenkomst in Parijs aanschouwde, had ik dubbele gevoelens.
Zijn we niet ooit een beetje doorgeslagen in dat alles gelijk discrimineren is?
Zelfs wat werkelijk niet deugde durfden we niet meer te benoemen.
Vrijheid van meningsuiting, zelfs voor psychopathische terroristen??
Voor mezelf heb ik nooit iets gehad met de waanzin van geloof die van  oude boeken en geschriften afhankelijk is.
Geloof kan beter iets zijn dat levend in de tijd is. Dat meegaat met zijn tijd.
Helaas lijkt dat een soort zonde te zijn.
Koran of bijbel?
Stoffige boeken waarin geen smartphone te vinden is.
Pak een telefoonboek uit 1950... en ga eens bellen!
Hoe erg ik het ook vind om te zeggen, er bestaat geen alles overlappende en persoonlijke goddelijkheid. God is totaal neutraal en in die zin niet betrokken.
Het is niet meer dan een energie....
Parijs, de straten vol met duizenden mensen, vanwege een stelletje psychisch gestoorde geloofs fanaten.
Zieke geesten die elkaar alleen maar zieker maken.
Geloof mag alleen maar tot liefde en begrip leiden..
Los van dit alles vind ik dat vrijheid van meningsuiting geen vrijbrief mag zijn voor kwetsen en beledigen!

En, nogmaals, in zo'n massale demonstratie...middenin de massa...je zal toch maar naar de wc moeten!!

Vergeleken bij het wereldnieuws een onbelangrijke boodschap;
Mijn griep is zo goed als over.
Alleen een tikkie hees. 
( Komt niet door schreeuwen tijdens het demonstreren...)

5 opmerkingen:

  1. Fijn dat je weer opgeknapt bent...!!
    Immens was de opkomst gisteren in Parijs, maar ook in andere steden over de hele wereld.
    Toch heel bijzonder dat zoveel mensen zeggen dat de wereld niet mag veranderen door een stelletje fanaten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. feit is, hoe beledigend ook, moorden doe je niet, dan span je een proces aan of beledig je terug of je zegt 'foert' wat ze van mij of mijn geloof denken trek ik me niet aan, maar mensen afslachten nee

    k had hetzelfde probleem :-) als je tussen een miljoen en half mensen staat en je moet dringend, nee k mag daar niet aan denken :-)

    blij dat het aan het beteren is

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk heb je volkomen gelijk An..dat was voor mij al vanzelfsprekend.

      Verwijderen
  3. Ik heb net gelezen dat de wereld een vuist heeft gemaakt tegen het terrorisme, maar met een vuist slaat men geen muggen dood.....
    Het zal vervolgt worden ....... ben ik bang.

    Goed te horen dat je opgeknapt bent....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig blog heb je hier geplaatst.

    BeantwoordenVerwijderen