Dit blog gaat over;



In feite gaat dit blog over alles wat een mens zoal in het leven tegen kan komen, weliswaar bekeken met een spirituele inslag ( alles heeft met alles te maken) maar wel het soort spiritualiteit dat terug te vinden en te herleiden is en naar het leven van alle dag. En natuurlijk geschreven vanuit een persoonlijke en altijd doorleefde visie. Liever geen theorieën die ik niet zelf aan der lijve heb ondervonden.
Daarnaast alles dat een mens inspireert tot een bewuste manier van in het leven staan.

Verder is mijn blog niet echt een 'per dag' blog, maar liever een blog dat je gewoon even leest.....

En verder vertegenwoordigt dit blog dat wat het leven mij brengt. Steeds weer nieuw en steeds weer anders!









zondag 25 januari 2015

Vissen die uit de hand lopen?


Heb je dan loopvissen?
Zou me niets verbazen.
Maar hier gaat het over de hobby van J. te R.
En af en toe is het J. te G.
Zodra het W. te R. is kan ik meegenieten.
J. begon met een klein bakkie met loopvissen.
O nee, dat uit de hand lopen is pas later begonnen! 
Inmiddels zijn er 3 bakken en als de ene net bevallen is, is de andere alweer zwanger!
Zeg maar gerust; Sodom en Gomorra in een bakkie.
Ik moet toegeven, het is een bijzonder leuke hobby en soms vullen we uren met visnieuwtjes.
( Uren is natuurlijk sterk overdreven ;-) )
Natuurlijk beweert J. dat hij alles in de hand heeft en precies weet tot hoever hij gaat!

Maar gister hadden we weer een simpel en komisch uitje..
Gewoon naar het winkelcentrum alhier.
Bij de Xenos troffen we een stel die met een kinderwagen hun 2 papegaaien uitlieten.
De pg'en zaten op de duwstang en scheten er lustig op los...in de kinderwagen dus.
Daarna waren we in de aquariumwinkel waar een ongecompliceerde man de ene vis na de andere kocht. 'Ja,doe die ook maar'...'Meneer het zijn wel allemaal vrouwtjes'.
Hij schoot in een ongecompliceerde lach en zei; 'Maakt mij niks uit hoor!'

De nieuwe grote bak van J.

Vanuit ons stamkroegje zag J. een stevige vent in een keer een half belegd stokbrood naar binnen schuiven.
Je hoeft soms niet ver om van alles mee te maken...


En omdat het toch zondag is....zijaanzicht bij J.

Bijna vergeten, de foto's zijn door J. gemaakt en door W. bewerkt.
Was de hele wereld maar zo samenwerkend, toch?  ;-)

7 opmerkingen:

  1. Een aquarium met haar bewoners is een rijk bezit en een mooie hobby.
    Mooie zondag samen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat is de ideale wereld volgens mij W.
    Die loopvissen vindt ik eigenlijk vies, maar ze houden wel de bak mooi schoon.
    en....Fijn dat je een reactie achterliet :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Genieten van alles en nog wat. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Genieten van mensen en de rare dingen die ze doen. Leuk is dat. Mijn ouders hadden ook een aquarium. Ik weet dus hoe mooi het is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Naar een mooie aquarium raak je nooit uitgekeken......
    En je hebt van die simpel ff weg uitjes.......
    Ligt het aan mij, maar volgens mij ontbreken er nog haringen in de bak van J ?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hey walter, wat gezellig dat je weer eens even kwam kijken, leuk man , en die papegaaien, ik ben eens een heel wagentje tegengekomen met allemaal van die vogels er in, die mensen waren ook aan het wandelen.... ik zou denken laat ze lekker vliegen of daar waar ze thuishoren :-)

    allemaal vrouwtjesvissen in een bak... dat lijkt me nou helemaal geen kwaad kunnen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. J krijgt een pluim voor de vissen een mooi onderkomen te bezorgen!
    Genieten maar, in en uit het water. :-)

    BeantwoordenVerwijderen